A szendvics nagyon praktikus étel, könnyen szállítható, hamar elkészül, és sokféleképpen variálható. Az egyetlen baj vele az, hogy általában elég sok kalóriát tartalmaz, aminek többnyire a szénhidrátban gazdag kenyér, zsemle, kifli az oka. De erre is van megoldás!

Remélhetőleg már minden fogyókúrázó és életmódváltó tudja, hogy a szénhidrát nem ördögtől való dolog, mindössze tudni kell megkülönböztetni a jó és a rossz szénhidrátokat. Utóbbit érdemes teljesen elkerülni, a jófajta szénhidrátot azonban be lehet, be kell iktatni a fogyókúrába is, hiszen rengeteg energiát ad a mindennapokhoz, vagy éppen az edzésekhez. Ha te is tudatosan építed fel az étkezéseidet, akkor nagy szükséged lehet például vacsorára egy szénhidrátmentes szendvicsre. Ehhez adunk most tippeket! 

Csomagold salátába 

Kenyér helyett tedd saláta-, káposzta- vagy kellevelek közé a hozzávalókat. Mehet bele sajt és felvágott, de más zöldségek is. A zöld levelesek rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, nem beszélve arról, hogy a rosttartalmuk is igen magas, szénhidráttartalmuk pedig alacsony. 

A káposztalevél jó alternatívája lehet a kenyérnek, a zöld levelesek rengeteg vitamint tartalmaznakForrás: Shutterstock

Tekerd cukkiniba 

Az sem rossz, ha teljes kiőrlésű lisztből készítesz tortillalapot, és azt pakolod meg a szendvics alapanyagaival. Még jobb, ha a tortilla is tartalmaz zöldséget, például cukkinit. 

  • cukkini
  • liszt (teljes kiőrlésű liszt, csicseriborsóliszt vagy zabliszt)

A cukkinit reszeld le, tegyél hozzá fél deci vizet, majd botturmixszal pépesítsd. Ez után tegyél hozzá annyi lisztet, hogy sűrűbb állagú tésztát kapj. Végül ízesítsd sóval. Ezt az alapreceptet bármivel tovább ízesítheted, akármilyen zöldfűszerrel, de egy gerezd fokhagymát is belenyomhatsz. Forró serpenyőben süsd ki, ahogy a hagyományos palacsintát is szoktad. A kész palacsintákat pakold meg zöldségekkel, sajttal, de mehet bele hús is. 

A cukkinis tortillalapot pakold meg zöldségekkel, sajttal, de mehet bele hús isForrás: Shutterstock