A natúr joghurt kiváló választás szinte bármilyen napszakban. Eheted gyümölcsökkel, zabpehellyel, használhatod sütemények alapjaként, vagy akár salátákhoz is. Ám a boltban kaphatók java része cukrozott, sőt, a tejérzékenyek számára abszolút tabunak számítanak. Most mutatunk egy szuper alternatívát.

Az alábbi recept segítségével bármilyen növényi alapú joghurtok el tudsz készíteni otthon, mi most a kókuszos verziót mutatjuk meg.

Kókuszjoghurt házilag  

Hozzávalók:

  • 1 liter kókusztej
  • 1 csapott kávéskanál étkezési zselatin
  • 4 kapszula probiotikum
Paleo kókuszjoghurtForrás: Shutterstock

Elkészítés:

A kókusztejet melegítsd pár percig 80–90 fokon – semmiképp se forrald fel! –, majd hűtsd vissza 40–50 fokosra.

Az étkezési zselatint oldd fel forró vízben, majd add a kókusztejhez. Folyamatos kevergetés mellett szórd bele a probiotikumot.

A „beoltott” kókusztejet töltsd át a már sterilizált befőttesüvegekbe, és helyezd az 50 fokos sütőbe 12–14 órára.

Hűtve akár azonnal is fogyasztható, de végleges ízét 1 hét alatt éri el. Hűtőben tartva akár 3–4 hétig is fogyasztható.