A cukor ott les ránk szinte minden készételben, italban. Gyakran nem is tudjuk, hogy mennyi fehér „méreg” kerül egy-egy általunk igen kedvelt, elsőre talán édességnek nem is gondolt termékbe. Számolj le a cukor iránti vágyaddal pár egyszerű trükkel!

Távolítsd el a lakásból

Végezz egy alapos tisztogatást a konyhai szekrényedben és kamrádban. Nem kell természetesen mindent kihajítanod a kukába, de ami indokolatlanul sok cukrot tartalmaz, annak kívül tágasabb. Ilyenek például a kekszek – még a háztartási is! –, csokoládék, ízesített joghurtok, szénsavas üdítők és a nem 100 százalékos gyümölcslevek is. Ezeket mind könnyedén tudod pótolni egészséges és csupán természetesen előforduló cukrokat tartalmazó élelmiszerekkel.

Az így szatyorba került édességeket, nassolnivalókat adományozd el, hiszen ezek kis mennyiségben nem jelentenek veszélyt, de csáberejük megtörheti az életmódváltásodat.

Ami sok cukrot tartalmaz, azt jobb, ha eltávolítod otthonrólForrás: Shutterstock

Tervezd el előre, hogy mikor fogsz bűnözni

A cukor sok embernél függőséget okoz, így egyik napról a másikra nagyon nehéz lemondani róla. Nem ritka, hogy szó szerint elvonási tünetek jelentkeznek, ami fáradtságban és idegeskedésben egyaránt megnyilvánulhat. Ha tudod, hogy hétvégén megengedsz magadnak egy gombóc fagylaltot vagy egy szelet süteményt, sokkal könnyebben átvészeled a napokat. Hidd el, hogy idővel egyre ritkábban fogod megkívánni, sőt. Egy régen imádott desszert pár nap után már nem is fog olyan jólesni, hiszen elszoksz a túlzottan édes íztől.

5 + 1 dolog, amit nem tudtunk a cukorról

Bár nemzetközi összehasonlításban édesszájú hírében állnak a magyarok, ez csak részben igaz. Egy friss, országos kutatás szerint gyakran eszünk édességet, ám a felnőttek között kisebbségben vannak azok, akik a túrós csuszára, a palacsintára vagy éppen a káposztás tésztára cukrot hintenének, viszont a kávét, teát a többség édesítve issza. Ha üdítőről van szó, a cukormentes vagy csökkentett cukortartalmú változatokat is egyre többen választják. Olvasd tovább!

Pótold mással

A cukorért sóvárgó szervezetedet kielégítheted gyümölcsökkel, de az esti nassolást is kiválthatod olajos magvakkal vagy zöldséges mártogatóssal. Az üdítők helyett készíts cukormentes limonádét vagy teát lehűtve, de a legjobb, ha vizet iszol.

Az esti nassolást kiválthatod olajos magvakkalForrás: Shutterstock

Ne gyengülj el

Sose engedj a pillanatnyi csábításnak, gondolj a csaló napokra, és sétálj nyugodtan el egy cukrászda előtt, vagy térj be, de kérj paleo süteményt. A vágy elmúlik, ha lefoglalod magad: a cukorleszokás időszakában próbálj otthon tevékenyebb lenni, mint szoktál.

Sok sikert!