Az ember a galaxis egyetlen intelligens faja, mi vagyunk az igazi "marslakók"

Forrás: Pixabay/BlenderTimer -
életforma galaxis Mars faj mikrobák bolygó felfedezés intelligencia
A Manchesteri Egyetem sztárprofesszora, Brian Cox szerint az ember lehet a naprendszerünk egyetlen intelligens faja, és talán a marslakó szó sem azt jelenti, amire elsőre gondolnánk.

A brit fizikussal a BBC beszélgetett, a téma az űrkutatás volt, és az, hogy hol helyezkedik el az emberiség a világegyetemben.

Forrás: Pixabay/BlenderTimer

Cox meglepő kijelentést tett: azt állította, hogy talán épp mi, emberek vagyunk az igazi „marslakók", és elképzelhető, hogy minden erőfeszítésünk ellenére amiatt nem képes az emberiség kapcsolatba lépni idegen fajokkal, mert rajtunk kívül nincs más értelmes élet a kozmoszban.

A fizikus szerint a közeli Marsot minden bizonnyal fel fogjuk fedezni, ám más, távolabbi bolygókra talán sosem jutunk el, mert azokat lehetetlen meghódítani. A sztárprofesszor szerint a Marsot felfedezni gyakorlatilag kötelességünk is, hiszen nem élhetünk örökké a Földön - írja a BBC.