Gyakori hibák, amelyeket mindenki legalább egyszer elkövet szállásfoglaláskor

Forrás: Shutterstock -
apartman nyaralás szállásfoglalás hiba szálloda
Szállást foglalni a nyaralásra nem egy nagy ördöngösség, gondolja ezt mindenki, ám mikor ténylegesen belevetjük magunkat a legmegfelelőbb hotel vagy apartman kiválasztásába, akkor bizony ejthetünk kisebb vagy éppen nagyobb hibákat. Bármennyire is próbálunk körültekintőek lenni, csúszhat hiba a gépezetbe, aztán már csak arra kapjuk fel a fejünket, hogy valamit rosszul csináltunk. Mutatjuk, melyek a leggyakoribb baklövések, amelyeket elkövethetünk szállásfoglaláskor.

Kizárólag az ár alapján választani szállodát

Bár sokszor csábító lehet, ne rögtön a legolcsóbb szállodára csapjunk le. Mielőtt kiválasztanánk a megfelelő szállást, olvassuk el a korábban ott megszállt vendégek véleményeit. Ne felejtsük el, hogy lehet nyomós oka van annak, hogy ennyire olcsó, legyen az akár egy rossz vélemény vagy értékelés, vagy éppen nem megfelelő elhelyezkedés. A vélemények elolvasása mellett a térképen sem árt lecsekkolni, hogy pontosan merre található a szállás, mennyire van messze a központtól stb.

Ne rögtön a legolcsóbb szállodára csapjunk le Forrás: Shutterstock

Elfeledkezni a helyi díjakról

Sajnos, a legtöbb szálloda sem a saját weboldalán, sem a foglalás megerősítésekor nem ad tájékoztatást, vagy csak az utolsó pillanatban arról, hogy milyen egyéb üdülőhelyi díjakkal kell számolnunk az ott-tartózkodásunk alatt. Aztán a helyszínen jön a meglepetés, mikor rájövünk, milyen egyéb díjakat kell még kifizetnünk. Ennek elkerüléséért érdemes utánajárni, hogy a környéken milyen plusz költségekkel kell számolni. Ha autóval utazunk, érdemes olyan szállást keresni, ahol ingyenesen tudunk parkolni; ha ilyet nem találunk, akkor pedig mindenképpen nézzük meg utazás előtt, hogy milyen parkolási lehetőségekkel számolhatunk a nyaralás alatt.

Lemondási szabályok figyelmen kívül hagyása

Az egyik legnagyobb hiba, amit a legtöbbször elszoktunk követni, az az, hogy a szállás foglalásakor nem nézünk utána, milyen lemondási szabályok vonatkoznak az adott helyre. Mivel soha nem lehet tudni, milyen váratlan helyzettel kell szembenéznünk utazás előtt vagy akár odautazáskor - vagy ha repülőgéppel utazunk, számolnunk kell késéssel, járattörléssel - érdemes olyan szállodát, apartmant választani, ahol rugalmasan kezelik a lemondást, vagy a dátummódosítást.

Foglalás közvetítő oldalon keresztül

Az emberek sokszor beleesnek abba a hibába, hogy nem közvetlen a szálloda oldalán foglalják le a szobát, apartmant, hanem egy közvetítő oldalt használnak erre. Ez azért sem kifizetődő, mert probléma esetén a szálloda nem fog tudni segíteni, hiszen nem az ő oldalukon történt a foglalás. Ha viszont mindent a szálloda, apartman oldalán intézünk, akkor probléma esetén azonnali segítséget, megoldást kínálnak. Ez főként akkor előnyös, ha váratlanul módosítani, vagy akár le kell mondani az utazást. Nem utolsósorban pedig több szálloda is olcsóbb árat garantál, ha közvetlenül náluk foglalunk, így több szempontból sem szerencsés harmadik felet bevonni az utazásszervezésbe.

Foglalás közvetítő oldalon keresztül Forrás: Shutterstock

Rossz helyre, rossz dátumra történő foglalás

Nem egy olyan történetet hallani arról, hogy egy utazó megjelenik egy éjszakára szóló foglalással a szállodába, ahol a recepción kiderül, hogy ugyan van foglalása ilyen nevű szállodában erre a dátumra, de egy másik országban. Ebben az esetben nemcsak a pénze veszik el, hanem kevesebb lehetősége lesz rövid időn belül számára megfelelő szállást találni. Fontos, hogy mindig ellenőrizzük le, hogy a megfelelő országba, a megfelelő városba foglaltunk-e szállást.

Hasonló a helyzet akkor, amikor rossz dátumra sikerül lefoglalnunk a szállást. A hosszú repülőutak, az időeltolódás mind olyan tényezők, amelyek könnyen összezavarhatják az embert. Mielőtt véglegesítjük a foglalást, mindig ellenőrizzük le a dátumokat.

Azok a fránya utolsó pillanatok...

Sajnos hajlamosak vagyunk mindent az utolsó pillanatra hagyni, és nem biztosítunk elegendő időt a megfelelő tervezésre, szervezésre. Ha halogatunk, egyszercsak azon kapjuk magunkat, hogy szűkös a kínálat, és alig akad általunk preferált szállás a piacon. Érdemes 1-2 hónappal az utazás előtt már elkezdeni nézelődn,i és akár egy „most foglalok, később lemondom" hozzáállást is alkalmazni, amivel rugalmas lehetőséget biztosítunk magunknak: különösen akkor, ha észrevesszük, hogy az árak csökkennek az utazásunk közeledtével.