6 érv a szénhidrátok mellett: ezért ne száműzd őket az étrendedből

2016.03.20. 11:00

A szénhidrátok a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás részei. Bár a közhiedelem úgy tartja, hogy hizlalnak, a szakértők szerint még a legszigorúbb diéta alatt is lényeges, hogy elegendő mennyiséget vigyünk be belőlük a szervezetünkbe az egészségünk megőrzése érdekében.

1. Jobb lesz a kedved tőle

Az Archives of Internal Medicine által közölt kutatás szerint azok, akik szénhidrátszegény diétán éltek egy éven át, vagyis nagyjából 20-40 gramm szénhidrátot fogyasztottak naponta, sokkal hajlamosabbak voltak a depresszióra, a szorongásra és a dührohamokra mint azok, akik alacsony zsírtartalmú, de normál mennyiségű szénhidrátot tartalmazó étrendet követtek.

2. Segíti a fogyást

A titok nyitja a rost, amelyet a szénhidrátokat tartalmazó ételek legtöbbje nagy mennyiségben tartalmaz, mint ahogyan a teljes kiőrlésű gabonafélék és a gyümölcsök is.

Forrás: Thinkstock

3. Szívvédő hatásuk van

Kutatások szerint a napi nagyobb mennyiségű, körülbelül 5-10 grammos rostbevitel csökkenti a "rossz "LDL-koleszterinszintet, és emeli a "jónak" nevezett HDL-koleszterint.

4. Csökkentik a testzsír mennyiségét

A teljes kiőrlésű gabonák segítenek csökkenteni a derék és a hasi tájékon lévő zsír mennyiségét: a Journal of Nutrition szaklapban megjelent tanulmány szerint azoknál a felnőttek, akik naponta háromszor egy adag teljes kiőrlésű gabonában gazdag élelmiszert fogyasztottak, 2,4 %-kal kevesebb testzsírt mértek mint azoknál, akik csak napi egyszer fogyasztottak ilyen jellegű szénhidrátokat.

Forrás: Thinkstock

5. Segít a koncentrációban

Az amerikai Dietetikusok Szövetsége által készített tanulmány szerint azok a túlsúlyos nők, akik szénhidrátcsökkentett diétán voltak, sokkal feledékenyebbek voltak azoknál a szintén fogyókúrázó társaiknál, akik alacsony kalóriatartalmú étrendet tartottak.

6. Kedvez a zsírbontásban

A lassan felszívódó szénhidrátok, mint amilyenek a teljes kiőrlésű gabonfélék, több zsírt égetnek, mint az egyszerű, finomított szénhidrátok. Az ok: nem emelik meg az inzulinszintet, amely szerepet játszik a zsír lebontásában.

Ezek a legtökéletesebb reggelik nőknek
Reggeli nélkül nem indulhat a nap, különösen akkor, ha odafigyelsz a napi ötszöri étkezésre. Millió okot fel lehetne sorolni, miért érdemes reggelizned - ezt meg is tettük, most azonban olyan ételeket mutatunk be, amelyeket nőként különösen érdemes a nap elején fogyasztanod. A Life.hu cikkéért kattints ide!

 

 

egészséges táplálkozásdiétafogyókúratáplálkozáséletmódevésszénhidrát