Áfonya, lazac és a többiek – Ezek a legtökéletesebb reggelik nőknek

2015.05.27. 19:43

Reggeli nélkül nem indulhat a nap, különösen akkor, ha odafigyelsz a napi ötszöri étkezésre. Millió okot fel lehetne sorolni, miért érdemes reggelizned - ezt meg is tettük, most azonban olyan ételeket mutatunk be, amelyeket nőként különösen érdemes a nap elején fogyasztanod. 

A reggeli nekünk olyan, mint a kocsiknak a benzin: biztosítja a nap többi részére a megfelelő üzemanyagot, energiával tölt fel, hozzájárul az izmok, az agy jobb működéséhez. A Daily Mail nemrég remekül összeállította, melyek a legjobb reggeli élelmiszerek – kifejezetten nőknek. 

DIÓ

A dió kiváló forrása az egészséges zsíroknak, emellett a vércukorszintet is hosszú ideig szinten tartja. A New York-i Diabétesz Központ kutatásai szerint a dióban lévő olajsav csökkenti az éhségérzetet, mivel egy olyan vegyület képződését segíti a vékonybélben, amely csökkenti magának az érzetnek a kialakulását. Szórj néhány diót a reggeli zabkásádba, vagy egyszerűen csak egyél pár szemet a gyümölcsök mellé. Nagyon sokat számít majd!

Forrás: Thinkstock
Tudtad?

A dió nemcsak reggelire tökéletes, de gyönyörű lesz tőle a bőr és a haj is. Hogy miért jó még a dió? ITT elolvashatod!

TOJÁS

Magas a protein és a B-vitamin-tartalma, emellett tartalmaz jó zsírokat és kolint, ami nélkülözhetetlen az agy számára. Éppen ennek a magas fehérjetartalomnak köszönhető, hogy a tojás órákon keresztül energiát biztosít, és csökkenti az éhségérzetet.

Life.hu tipp

Kezdd tojással a napot - ITT felsoroltuk, mi az az 5 ok, amiért édemes tojást enned!

MOGYORÓVAJ

Szerencsére már nem azokat az időket éljük, amikor még nagyon körülményes volt itthon mogyoróvajhoz jutni. Reggelire ugyanis nagyszerű az amerikaiak kedvence. Kalóriatartalma nem éppen alacsony, ezért 2 evőkanálnyinál ne egyél többet, de már ennyi is bőven elég egy reggelihez. Egészséges zsírokban és antioxidánsokban nagyon gazdag, tartalmaz káliumot, ami csökkenti a magas vérnyomást és a szívbetegségek kockázatát, emellett stabilizálja a vércukorszintet, és kordában tartja az éhségérzetet. 

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

A mogyoróvaj mire való? Ezzel foglalkozott korábban az Origo gasztrorovata, a Táfelspicc, ahol szuper mogyoróvajas recepteket is találsz!

AVOKÁDÓ

Igazi vitaminbomba, fogyaszd bátran reggelire is! Közel húszféle vitamint és ásványi anyagot, többek között C-, E-, B6-vitamint és omega-3 zsírsavakat is tartalmaz. Egy avokádó a napi ajánlott rostbevitel 8%-át biztosítja, emellett nagyon jót tesz az emésztésnek és a látásnak. A zöld élelmiszerekben lévő zsírok egyébként védik az idegsejteket, és javítják az agy működését. 

Life.hu tipp

Avokákó, a zöld vitaminforrás: nemcsak az emésztésre van jótékony hatással, de bőrszépítőként is kiválóan működik - ITT írtunk is arról, hogyan!

ÁFONYA

Nemcsak finom, de nagyon hatékony is: nemrég kutatások megállapították, hogy az áfonya segít megvédeni az agyat a sejtkárosító szabad gyököktől, és csökkenti a testben az öregedés hatásait, így például az Alzheimer-kór és a demencia megelőzésében is fontos szerepe van. Az áfonyában található vitaminok emellett fejlesztik és serkentik a memóriát, ezért is különösen érdemes reggel fogyasztanod. 

ÖSSZETETT SZÉNHIDRÁTOK

,,Az egyszerű szénhidrátok a szervezetbe kerülve gyorsan megemelik a vércukorszintet, míg az összetettek lassabban szívódnak fel, és így kiegyensúlyozottabb vércukorszintet biztosítanak" - írtuk korábban a szénhidrátokról. Az amerikai Academy of Nutrition and Dietetics is nemrég írt arról, hogy ezek az ételek fokozatosan szívódnak fel a véráramban, így folyamatosan szinten tartják a cukor mennyiségét a vérben, és mivel megemészteni is hosszabb ideig tart őket, elfogyasztásuk után tovább tart a teltségérzet. Sőt, többnyire puffadást sem okoznak. Összetett szénhidrátokkal indítani a napot jó ötlet: válassz teljes kiőrlésű kenyeret, müzlit vagy zabkását. 

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

A zabkása egyszerűen tökéletes reggeli: szabadon variálhatod az ízvilágát, minden benne lehet, ami finom, ráadásul egészséges is - kedvencünkről ITT írtunk bővebben!

 LAZAC

Messze földön híres a magas omega-3-tartalmáról, ami nagyon jót tesz az agysejteknek, emellett tele van a tripofán nevű aminosavval, ami növeli a szerotonin nevű hormon termelődését. Ez egyfajta boldogsághormon, aminek alacsony szintje levertséget, fejfájást, depressziót okozhat. Ezért is érdemes lazaccal indítani a napot! 2 szelet teljes kiőrlésű kenyérre mehet 1-2 szelet füstölt lazac egy kis zöldséggel, reggel is!

Life.hu tipp

Bár mostanában meglehetősen sok szó esik az omega-3 zsírsavak kedvező élettani hatásáról, sokak számára még ma sem teljesen tisztázott, miért is fontos ezeknek a zsírsavaknak a fogyasztása. Tudj meg mindent róluk!

BANÁN

A Texasi Egyetem legfrissebb kutatásai szerint azért is hatásos banánnal indítani a napot, mert hihetetlenül megnöveli a koncentrációs képességeket. A banán ugyanis tartalmaz káliumot, ami nélkülözhetetlen az agy és az idegek, a szív megfelelő működéséhez. A benne lévő szénhidrátok egy részét keményítő formájában tartalmazza, nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, és jó ideig teltségérzetet biztosít. De ha ez még nem elég, hogy banánnal kezdd a napot, itt felsoroltunk 4 okot, amiért megéri minden reggel banánt enned!

Forrás: Thinkstock

Spenót

Reggelire? Miért ne? A csodálatos zöld turmixok egyik legkedveltebb alapanyaga is a spenót, nem hiába: az agy ételeként tartják számon. Tartalmaz B-vitamint és folsavat, ezek javítják a rövid távú memóriát és a mentális képességeket, emellett aminosavakban is bővelkedik, amik jó szolgálatot tesznek tanuláskor és problémamegoldáskor. Vagyis ha fontos nap előtt állsz, azt kezdd spenóttal - mi turmixként imádjuk a legjobban!

GRAPEFRUIT

Hihetetlen, de igaz: az USA Orvosi Könyvtárának kutatói kimutatták, hogy már csak a grapefruit gyümölcsillata csökkenti az éhségérzetet. A grapefruit egyébként telis-tele van C-vitaminnal, ami reggel nagyon jól jön, mert legalább annyira felfrissít, mint egy erős kávé, emellett hihetetlenül megnöveli az energiaszintet. 

Life.hu tipp

Isteni fogyókúrás gyümölcs is a grapefruit. Hogy miért? ITT írtunk róla korábban!

egészséges életmódétkezéslazacreggelinőkgrapefruitomega 3