Unod a monotonitást? Dobd fel a futást extrákkal!

2016.04.05. 18:07

Ha már unod a megszokott ritmust, turbózd fel a futást újfajta elemekkel. Lássuk, hogyan küzdhetsz a monotonitás ellen!

  • Építs be a futásba iramjátékokat! Egy-egy gyorsítási szakasz közé iktass be lazább tempójú futásokat.
Forrás: Youtube
Miért jók az intervall edzések?
Az iramjátékok, vagy más néven az intervall edzések lényege, hogy a könnyű és a nehéz szakaszok váltakoznak egymás után. A magas intenzitású résznél intenzívebb lesz a zsírégetés, mert felgyorsul a szervezet alapanyagcseréje. "Ez a módszer az állóképesség fejlesztésére alkalmas, kezdőknek azonban nem javaslom, mert megterhelő. Hozzá lehet szoktatni a szervezetet, de erre komolyan rá kell készülni. A magas vérnyomásúaknak és magas pulzusúaknak sem javaslom" - vallja Nagy Amarilla, a Life.hu szakértője.
  • Játssz a tereppel! A sík terephez szokott futóknak jófajta változatosságot jelenthet a különböző terepek variálása. Jöhetnek a dombok és a lépcsők.
  • Iktass be keresztedzéseket! A futás ugyan szuper sport, ami mindent tökéletesen átmozgat, mégsem árt néha keresztedzésekkel színesíteni a programot: a tested is hálás lesz érte. Ez lehet súlyzós vagy akár nyújtós edzés.
Súlyzós futás
A súlyzós futással kapcsolatban is megkérdeztük szakértőnket, aki egyáltalán nem híve ennek az edzésnek: „Gyógytornászként senkinek nem ajánlom, hogy a lábra erősíthető súlyokkal fusson. Ez ugyanis nyújtja a boka és a térdszalagokat, így hosszú távon akár súlyosabb károsodást is okozhat."
  • A futást színesítheted másfajta gyakorlatokkal is. Például 200 vagy 400 méterenként csinálj meg 20 fekvőtámaszt, majd újabb futás után jöhet 20 guggolás. 
Forrás: Dreamstime
  • Ha kifejezetten a zsírégetés a futás célja, próbáld ki az otthoni testtekercselést. Érdemes kifejezetten erre a célra készült fóliát vásárolni, és akár izzasztókrémet is vehetsz a boltban. Ez utóbbit azonban tökéletesen helyettesíti a fahéjolaj és olívaolaj keveréke. Miután bekented vele a hasadat és a combodat, tekerd körbe fóliával, és indulhat is az izzadás. Ez a módszer ráadásul a narancsbőr ellen is hatásos.
A futás ezer jótékony hatása az egészségedre - Nem csak fogyaszt
Még a gondolatától is irtózol, hogy a salakon szenvedj, és magányosan ródd a köröket? Változtass a futással kapcsolatos szemléleteden, ez a mozgásforma ugyanis ezer és ezer jótékony hatással bír az egészséged szempontjából. Olvasd el a Life.hu cikkét!
futok2016futástempónyújtásfóliaalakformálássúlyzó