5 tipikus hiba, amit a fogyókúrázók elkövetnek

2019.03.21. 10:00

Fogyókúrázóként rendkívül tudatosnak és jól informáltnak kell lenni, legyen szó az étkezésről vagy éppen az edzésről, ugyanis komoly problémákat is okozhat a nem megfelelő táplálkozás, illetve sérülésveszélyes lehet a rosszul kivitelezett edzés vagy a hirtelen terhelés. Ezúttal olyan szarvashibákat gyűjtöttünk össze a diétás étrend kapcsán, amelyeket feltétlenül el kell kerülni. 

  • Divatdiéta

A divatdiéták arról ismerszenek meg, hogy rövid idő alatt hatalmas változást ígérnek. Ez már rögtön legyen gyanús, és véletlenül se dőlj be ennek. Hosszú távon is tartható fogyást kizárólag életmódváltással lehet elérni. A gyors fogyás rendkívül veszélyes: hiánybetegségekhez és jojóeffektushoz vezethet.

A divatdiéták gyors eredményt hoznak, de jojóeffektushoz vezetnekForrás: Shutterstock
Ezért veszélyesek a gyorsan sokat ígérő diéták

A "minél többet minél rövidebb idő alatt" világában élünk. Véletlenül se kelljen megmozdulni, vagy változtatni a mindennapi rutinunkban, de azért szeretnénk leadni 10-20 kilót, és szeretnénk tökéletes alakot. Maximum a koplalást vállaljuk be, mert ha pár hétig nem eszünk, az biztosan meghozza a kívánt eredményt. Pedig ez így nem működik, és aki mást állít, az bizony be akar csapni. Olvasd el a Life.hu cikkét!

  • Koplalás

A koplalás hiába hoz rövid idő alatt látványos eredményt, mindenképpen elkerülendő. A legnagyobb butaság koplalással hízni. Egyébként nádszálvékonynak lenni már szerencsére egyáltalán nem is trend, most a sportos, egészséges alkat az ideál. Koplalással pedig nemcsak hogy kiéhezteted a szervezetedet, ami nem fog tudni jól működni, fáradt és enervált leszel, hiánybetegségek léphetnek fel. Ilyen körülmények között természetesen sem energiád, sem erőd nem lesz edzeni, pedig edzés nélkül nem lesz olyan alakod, amilyenre vágysz. 

  • Étkezések kihagyása

Nemcsak a koplalásra kell odafigyelni, ha komolyan veszed a fogyást, az életmódváltást, akkor étkezéseket sem szabad kihagyni. A többször kevesebb elvén haladva elkerülheted a nagy falásrohamokat, viszont az anyagcseréd folyamatosan pörögni fog. 

  • Egyoldalú étkezés

Rengeteg fogyókúrázó beleesik az egyoldalú étkezés hibájába, de azok is, akik izmot akarnak építeni. A rizs, brokkoli és csirkemell hármasa azonban nagyon rövid ideig fogyasztható hányinger nélkül. Ha komolyan gondolod, hogy tartós eredményt szeretnél elérni, akkor feltétlenül étkezz választékosan. Ismerj meg és fogyassz többféle gabonát, hüvelyest, zöldséget és gyümölcsöt. A változatos, és finom ételekkel sokkal könnyebb hosszú távon is tartani a diétát, nem beszélve arról, hogy ha mindig ugyanazt eszed, akkor mindig csak ugyanazok a tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok jutnak be a szervezetedbe. 

Az egyoldalú étkezés helyett egyél inkább változatosan, így könnyebb hosszú távon tartani a diétátForrás: Shutterstock
  • Szénhidrát elhagyása

Lassan-lassan talán az a tévhit is kivész a köztudatból, hogy a fogyáshoz el kell hagyni a szénhidrátokat. Amire ez a szabály határozottan vonatkozik, az a cukor és a finomított fehér liszt. Habár ezeket sem kellene teljesen tiltólistára tenni, viszont mindenképpen mértéket kell tartani belőlük. A szénhidrát egyébként a legfontosabb energiaforrásunk, nagy szüksége van rá a szervezetünknek a kiegyensúlyozott működéshez. Ha lassan felszívódó szénhidrátokat fogyasztunk, akkor sok energiánk lesz, tudunk edzeni, mozogni, és napközben sem leszünk enerváltak. 

A szénhidrát fontosabb, mint gondolnád

Az Atkinstől a paleóig egy seregnyi diéta van, ami el szeretne minket tántorítani a szénhidrát fogyasztásától. Pedig nem minden szénhidrát egyforma, de nagyon fontos, hogy a nap melyik szakaszában fogyasztod őket. Íme néhány jel, amely azt mutatja, a szervezetednek szénhidrátra van szüksége.

hibadiétafogyókúra