A világ egyre elérhetőbb, de a jó modor sajnos nem minden bőröndbe kerül bele. Bár mindenki szereti magát rutinos utazónak hinni, egyre több beszámoló és panaszkodó poszt mutatja: sok turista nemcsak idegesítő, hanem konkrétan vérlázító is.
Az egyik legmeglepőbb illetlenség, amit sok turista elkövet, az a szálloda recepcióján dolgozók „nem rendeltetésszerű használata”. A front desk nem varázspult, mégis akad, aki a szálloda személyzetét bébiszitternek, személyi asszisztensnek vagy épp saját taxisának tekinti.
Volt vendég, aki arra kért, hogy amíg vacsorázik, szervezzem le a randiját egy helyi idegenvezetővel, más pedig egyszer csak megjelent a pár hónapos gyerekével a recepción, hogy vigyázzak rá, amíg elmegy masszíroztatni
– mesélte nevetve (de belül sírva) egy szállodai dolgozó, aki megemlített egy másik emlékezetes esetet is. Egy nő szaladt le hozzá az éjszaka közepén, hogy segítsen megkeresni a harisnyáját, mert sehol sem találja a szobájában. A meglepődés után gyorsan elmondta a hölgynek, hogy ebben nem igazán ő a kompetens személy, mire a vendég annyira kiborult, hogy sírva fakadt és a saját anyanyelvén kiabálni kezdett a szállodai dolgozóval - bár így is sejthető volt, hogy miket mondd.
És ha már a szállodai viselkedésnél tartunk: a közös helyiségek nem randikuckók! Bár romantikus gondolat, de semmilyen szempontból sem jó ötlet.
A wellness-részleg zárása után ellenőriztem a szaunát, amikor belebotlottam egy középkorú párba, akik, hogy úgy mondjam, nem a benti melegtől izzadtak. Amikor beléptem, a férfi rám nézett, és csak ennyit mondott: »Adj még két percet, kérlek!«
– árulta el egy korábbi wellnesshotel-alkalmazott. Más vendégek a jakuzzit gondolták ideális helynek egy kis szenvedélyhez, nem sejtve, hogy a biztonsági kamerák is tanúi voltak az akciónak.
A turisták gyakran esnek abba a hibába, hogy túlzottan átadják magukat az "itt nem ismernek, ezért bármit megtehetek"-attitűdnek. A műemlékeket megrongáló és a templomokban vállvillantó topban sétáló vendégek, a városnéző buszon feltett lábbal utazók, az utcán szinte ordibálva beszélgetős társaságok, az óvárosban félmeztelenül lófráló külföldi férfiak vagy a reggelizőben pizsamában kávét szürcsölő „laza” turisták mind-mind azt a benyomást keltik: nekik bármi szabad. Pedig nem, és ezt egyre több országban szabályozásokkal, sőt, bírságokkal próbálják nyomatékosítani.
A legbosszantóbb azonban az, amikor valaki az „én fizetek, tehát mindent lehet” hozzáállással érkezik. Egy turista csak pár napig tartózkodik az adott városban, de a helyieknek – köztük a szálloda személyzetének – minden egyes ilyen vendég újabb stresszforrás. Sok dolgozó már külön kódnevekkel illeti a problémás turistákat, és nem ritka, hogy a vendégek fotója belső csoportokban terjed, ha valaki különösen bunkó módon viselkedett.
A nyaralás természetesen arról szól, hogy érezzük jól magunkat, de gondoljunk magunkra inkább az adott ország vendégeként. Úgy is jól szórakozhatunk, hogy közben betartjuk a szabályokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.