Amikor imádunk együtt rettegni a főhősnővel - 7 pszichothriller, amit látnod kell

filmajánló magazin pszichothriller
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
November 4-től játsszák a hazai mozik az Utolsó éjszaka a Sohóban című filmet, aminek történetében egy jelenkori diáklány és egy hatvanas évekbeli díva sorsa kezdi el tükrözni egymást félelmetes módon. Ebből az alkalomból pedig listára gyűjtöttük a műfajból azokat a kedvenceinket, amelyek szintén női karaktereket állítottak a középpontba.

A Manderley-ház asszonya (1940)

A feszültség mestere, Alfred Hitchcock klasszikus remekművében egy elsőre csodásnak tűnő házasság válik lelki-érzelmi csapdahelyzetté a főszereplőnő számára. A Joan Fontaine alakította Rebecca az álomférjnek tűnő Lord Maxim (Laurence Olivier) kastélyába költözve képtelen kilépni az előző feleség árnyékából, miközben a mindennapjait nemcsak a múlt titka, de a házvezetőnő személye is beárnyékolja.

Iszonyat (1965)

A film, ami megalapozta Catherine Deneuve „hideg szépség" hírnevét: a francia mozi korszakos színésznője ebben a korai filmjében egy olyan gyönyörű fiatal lányt játszik, aki irtózik az intimitás minden formájától, amikor pedig magára hagyják a mentális problémáival, az tragédiához vezet. Roman Polanski mindezt az európai modern film eszközeinek bevetésével, a főszereplőnő szemszögéből meséli el, bravúrosan.

A bárányok hallgatnak (1991)

Noha persze mindenki főleg a sorozatgyilkos Dr. Hannibal Lecterre emlékszik a filmből, de a történet igazi főszereplője az az FBI-ügynök Jodie Foster alakításában, akinek bele kell mennie a szörny pszichológiai játékaiba ahhoz, hogy emberi életeket mentsen meg. A karakter sokrétűségét jól mutatja, hogy idén saját tévésorozatot is kapott Clarice címmel.

Fekete hattyú (2010)

„Fejben dől el" – mondják már szinte közhelyesen manapság mindenre, ahol versengés van jelen, és ebben a filmben bizony keményen versengenek egymással a balerinák, hogy melyikük táncolhassa el A hattyúk tava főszerepét. A Natalie Portman alakította főhősnőnek pedig közben belepillanthatunk a fejébe is, ahol valóban nagyon sok minden eldől.

Holtodiglan (2014)

Női pszichothriller? Ami úgy kezdődik, hogy eltűnik egy feleség... és hogyan halad aztán a nyomozás, és miként terelődik a gyanú a férjre? Várjuk csak ki a végét, pontosabban a film második felét, és meglátjuk, miért is ízig-vérig női pszichothriller ez a feszült, fordulatos moziremek!

A szobalány (2016)

A cikkünk apropóját jelentő Utolsó éjszaka a Sohóban nemcsak a műfaja-témája révén kapcsolódik az utóbbi évek egyik legnagyszerűbb, mégis kevesek által ismert koreai filmjéhez, hanem ugyanaz az operatőr is fényképezte, mint A szobalányt. Az egyszerre erotikus románcot és csavaros thrillert ötvöző, emlékezetesen gyönyörű filmben egy előkelő örökösnő elcsábításának mesterterve kap váratlan kanyarokat.

Utolsó éjszaka a Sohóban (2021)

Edgar Wright rendező már több műfaj saját képére formálásával is lenyűgözte a világot, legyen szó horrorról (Haláli hullák hajnala), zsarufilmről (Vaskabátok), vagy épp bankrablós moziról (Nyomd, Bébi, nyomd!). Az új rendezésében megidézi a londoni hatvanas évek világát és a pszichothriller zsánerének nagyjait egy olyan diáklány történetén keresztül, aki a nagyvárosba költözve elkezdi megálmodni-átélni egy évtizedekkel korábbi sorstársa életét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.