Begurult a városi nők titkos fegyvere: itt az új Mitsubishi Outlander PHEV – Teszt


A Mitsubishi Outlander PHEV megalkotásakor mintha a tervezője ott állt volna mellettünk, ismerné a vágyainkat, örömünket, életünk legkaotikusabb pillanatait, és csendben jegyzetelt volna, utána pedig mindent beletett, amire mindig is vágytunk egy autótól. Ez a közepes méretű SUV mindent megad nekünk anélkül, hogy erőlködne, túlzásokba esne vagy szerepet játszana, egyszerűen csak működik, értünk, érted.

Ebben a kategóriában sokszor azt hisszük, hogy az erőteljes megjelenés, a hatalmas kerekek és a magas ülés pozíció már elég ahhoz, hogy valaki SUV-nak nevezze a legújabb modelljét. De az új Outlander PHEV most bebizonyítja, hogy lehet ezt másképp is csinálni. Ez az autó nem attól jó, hogy hatalmas és lenyom mindenki mást az utakon. Hanem attól, amit nyújt. A frissített modell a 2025-ös évre egy sokkal modernebb, kifinomultabb plug-in hibrid hajtást kapott. A benzinmotor mellé két elektromos motor érkezett, egy elöl és egy hátul, emiatt valódi összkerékhajtást ad a mindennapokra.
Az autó külseje egyszerre modern, karakteres, mégis kifinomult és elegáns. Az első rész talán legfeltűnőbb eleme a Dynamic Shield hűtőrács, amely finoman keretezi a motorháztetőt és a LED fényszórókat, miközben határozott, mégis barátságos tekintetet ad az autónak, még télen is, rossz látási körülmények között. A fényszórók pengeélesek, integrált nappali menetfénnyel és stílusos irányjelzőkkel, amelyek már messziről felismerhetővé teszik az autót.
Oldalról a modell sportosan nyújtott, de arányos vonalakkal rendelkezik. A határozott övvonal az első sárvédőtől egészen a hátsó lámpákig fut, és finoman kiemeli a kerékíveket, így az autó nem tűnik robusztusnak, inkább erőteljesnek és harmonikusnak. A nagy, aerodinamikus küszöbök és az oldalsó profil harmonizálnak a tetőív ívelésével, ami egyfajta dinamizmust ad az autónak, még álló helyzetben is.

A hátsó rész stílusos és letisztult. A LED hátsó lámpák átlósan futnak végig, és a hátfalra simulva optikailag szélesítik az autó megjelenését, a fémes díszítőelemek eleganciát és prémiumérzetet kölcsönöznek ennek a robusztus SUV-nak. A hátsó lökhárító finoman formázott, a kipufogóvégek stílusosan integráltak, nem harsogják túl a formatervet.
A színek és kerekek is fontos szerepet kapnak: az új generációhoz többféle modern, fényes és matt árnyalat közül választhatunk. A nagy, 18–20 colos könnyűfém felnik kiemelik a sportos eleganciát, miközben terepjáró jellege hosszabb utazásra is alkalmassá teszi a modellt.
Ami pedig a legnagyobb előnye, az a teljesen új, 22,7 kWh-s akkumulátor, amely már 80 kilométernél is hosszabb tisztán elektromos hatótávot ad. Ha belegondolunk, a legtöbb napi rutinunk belefér ebbe: munka, reggeli dugó, városi forgalom, hétvégi bevásárlás, iskola, edzés, különórák és még egy péntek délutáni csajos kávézás. Mindezt úgy, hogy közben az autó hangtalan marad.
Mindeközben nem kell reggelente sakkoznunk, hogy elég lesz-e az akkumulátor. Rádugjuk, feltöltjük, közben elkészülünk, és indulhatunk is. Ha pedig közbejön egy hétvégi családi kiruccanás a nagyihoz, vagy az anyóshoz, a 2.4-es benzinmotor és a több mint 800 kilométeres kombinált hatótáv gondoskodik róla, hogy soha ne érjen minket meglepetés.

Az összteljesítménye 302 lóerő. Papíron ez nem kevés, vezetés közben mégis egyetlen szó jut róla eszünkbe: a kifinomultság. Nincs durva rántás, hirtelen kitörő erő, akadozás, csak hatékony és lendületes működés. A Super All-Wheel Control rendszer közben folyamatosan azon dolgozik, hogy akkor se érezzük meg a talaj úthibáit, amikor a város nem kímél minket: macskakő, gödrök, elmosott útburkolat, fekvőrendőr és temérdek kavics. Mindebből azonban mi szinte semmit sem érzékelünk.
A Mitsubishi sosem készített olcsón prémiumnak ható belsőt. Inkább arra fektette a hangsúlyt, hogy az tartós, kényelmes és szerethető legyen. Az új autó belső tere pontosan ilyen. A középső helyet a 12,3 colos infotainment kijelző uralja, amely gyors, jól reagál, és végre nem kell három menüt megnyitnunk egyszerre ahhoz, hogy időben bekapcsoljuk a fűtést, a zenét vagy a telefontükrözést.
A vezeték nélküli töltés, az USB-C portok, az intuitív klímapanel mind azt üzeni: itt tényleg gondoltak ránk. Az ülések kényelme pedig több mint egy kényelmes otthoni fotel. Végre egy SUV, amiben nem egy hétfő reggeli Excel-táblából inspirálódtak a tervezők, hanem valaki tényleg beleült, és azt mondta: legyen puha, tartós, könnyen kezelhető, benne egy csipet luxusélmény és magas minőség. Minderre a japánok rátették a prémiumpecsétet: rendelhető Yamaha audiorendszer, ami nemcsak kedvenc zenéinket szolgáltatja, hanem megérkezik vele egy különleges hangélmény is.
A Mitsubishi Outlander PHEV 2025-re végre azt hozza, amit sok nő gyakran keres az autókban: tökéletes egyensúlyt a teljesítmény és a finomság, a praktikum és a stílus, a hétköznapok rohanása és a megérdemelt nyugalom között. Nem akarja helyettünk kitalálni, kik vagyunk, de mindig ott van mellettünk, amikor szükségünk van rá. Hangtalanul, elegánsan, kompromisszumok nélkül segít abban, hogy minden napunk könnyebb legyen. Pont annyi erőt, támogatást és stílust ad, amennyit egy modern nő elvárhat, így könnyen válik a mindennapok titkos fegyverévé.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.