Szakértő árulja el, mikor és milyen gyakran kell levágatni a hajunkat

hajvágás
Shutterstock - Basyn
hajvágás tanács fodrász
A haj rendszeres nyírása vagy vágása számos előnnyel jár. Javíthatja a hajnövekedést, vastagíthatja a hajszálakat, megakadályozhatja a haj túlzott kiszáradását vagy letörését, és megőrzi a egészségét.

Nincs mindenkire alkalmazható, egységes válasz, ha a kérdés az: „milyen gyakran vágassam le a hajam?” Valójában a hajtípusodtól és a hajad speciális szükségleteiől függ. „Minden relatív” – mondja Irinel de León szakértő, aki több híresség fodrásza.

A szakértő szerint az erős szálú hajat nem kell gyakran vágni
Forrás: Forrás: Shutterstock

De León szerint a vágás szükségességére utaló jelek közé tartozik a fakónak tűnő, könnyen gubancolódó vagy súlyosan károsodott haj.

 

A szakértő szerint hajhossz alapján a következő esetekben van szükség vágásra

 

Rövid haj

„A rövid haj hosszának, formájának köszönhetően egy kicsit több karbantartást igényel” – mondja De León, aki szerint legalább hathetente fodrászhoz kellene mennie.

Félhosszú haj

Hajnövekedéstől és hajszerkezettől is függ, de a szakértő szerint, annak, aki meg akarja őrizni a kialakított a hosszúságot, és szeretné, hogy egészséges maradjon a haja, 6-12 hetente vágatnia kell. 

Hosszú haj

Aki hajlamos a töredezett hajra vagy már látja, hogy törik a haja, az nyolc-tízhetente menjen el fodrászhoz. Ám akinek a haja egészséges és erős, annak elég 10-12 hetente vágatnia.

Mikor kell vágni a haj típusa és szerkezete alapján?

Hosszú, vékonyszálú haj esetén 8-12 hetente javasolt a hajvágás, míg az erős szálú hajat nem kell gyakran vágni, kivéve, ha szőkített frizurát hord valaki. A hőkezelés miatt ugyanis töredezhetnek a hajvégek, ezért ebben az esetben nyolc-tizenkét hét a megfelelő idő két hajváság között. A göndör hajúaknak azt javasolja a szakember, négyhetente menjenek fodrászhoz —  írja a Vogue.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.