Palvin Barbitól is elveheti a munkáját a mesterséges intelligencia: a Vogue magazinban már AI-csajok pózolnak

szépségideál modellszakma mesterséges intelligencia
Az augusztusi Vogue magazin egy AI-generált modellel sokkolta a rajongótáborát. A divatlap hasábjain elsőként jelent meg egy mesterséges intelligencia használatával megalkotott nő.

A haja, a ruhája és kinézete is tökéletes a Vogue augusztusi modelljének, ő azonban a látszat ellenére nem egy hús-vér ember. A Guess kétoldalas reklámjában szereplő szőke, kék szemű bombázó ugyanis egy AI-generált modell, és ezt nem tagadja a világhírű divatlap sem. A kétoldalas cikkük szélén még külön jelezték is, hogy egy mesterséges intelligencia használatával készült képet lát az olvasó. De miért választott magának a márka és a magazin egy AI-karaktert modellnek? Ennek jártunk utána.

Mesterséges intelligencia által generált nő képei jelentek meg a Vogue magazinban
Mesterséges intelligencia által generált nő képei jelentek meg a Vogue magazinban
Forrás: Instagram / Seraphinnevallora / Distractify

A Vogue magazin elsőként használt mesterséges intelligencia által generált modellt − Mi lesz így Palvin Barbival és a többiekkel?

Az ABC.net tájékoztatása szerint ez volt az első alkalom, amikor egy digitális karakter szerepelt a Vogue-ban. Kiderült, a Guess külön kérése volt, hogy a kétoldalas reklámjukban egy AI-generált lány szerepeljen. A fotókat a Seraphinne Vallora nevű mesterséges intelligenciára szakosodott marketingügynökség készítette, amely a világ első olyan cége, amely speciálisan azzal foglalkozik, hogy bármilyen divatmárka kérését teljesíteni tudja az MI segítségével. Az őket felbérelő vállalkozásoknak elég meghatároznia a ruhákat, kiegészítőket, a helyszíneket, a Seraphinne Vallora pedig néhány hét alatt megvalósítja az elképzeléseiket egy generált képen keresztül. 

Miért éri meg ez a divatmárkáknak? Mert jóval olcsóbb, mintha modelleknek, fotósoknak fizetnének, helyszíneket bérelnének, és a logisztikával járó költésgeket is megússzák.

 Ráadásul nincs is semmilyen szállítmányozási, vagy utazási költség, mert a kész képek egy bárhonnan elérhető felhőbe kerülnek feltöltésre.

Mi a legnagyobb baj az AI-modellekkel?

Azon kívül, hogy az AI-fenyegetés munkahelyeket és vállalkozásokat tehet tönkre − ebben az esetben a modellektől veheti el a megélhetésük forrását −, nem elhanyagolható probléma az sem, hogy milyen negatív hatást gyakorolhat a szépségideálra és a hétköznapi emberek testképére. A Butterfly Foundation testképzavar-szakértője, Melissa Wilton szerint a tökéletes AI-modellek látványa és népszerűségének növekedése étkezési zavarok kialakulásához vezethet, és az irreális és elérhetetlen szépségideálok térnyerését okozhatja. Az emberek pedig egyre görcsösebben próbálhatják meg magukat a digitális karakterek kinézetéhez hasonlítani.

A mesterséges intelligencia képei megerősíthetik az eurocentrikus szépségideálokat, mint a világos bőr, az egyenes haj, és a lehetetlen vékonyság, miközben kizárja a tökéletlenséget és a kisebbségeket. A hibátlan testalkat, és a precíz, tervezőasztalon készített vonások elérhetetlen testképeket vetít a fiatalok elé.

 - zárta sorait a szakértő. 

Itt az új őrület: milliók követik már az AI-generált influenszereketAz AI szerint ez a világ top 5 legboldogabb szakmája, a tiéd köztük van?AI generált Jennifer Aniston felvételekkel vert át szerelmes férfiakat egy csaló

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.