A New York-i Bronxban, magyar–osztrák szülők gyermekeként született 83 évvel ezelőtt. Amikor huszonévesen úgy döntött, otthagyja a híres Fashion Institute of Technologyt, senki még egy lyukas garasban sem fogadott volna arra, hogy Calvin Klein egyszer világhírű divatdiktátor és jelmeztervező lesz, saját márkával. Szerencsére mert kockáztatni, és 26 évesen gyermekkori barátjával, Barry Schwartz-cal kölcsönből indította el saját vállalkozását, a Calvin Klein Limitedet, amely rövid idő alatt elkezdte ontani a milliókat.

Forrás: Penske Media
Calvin Klein, a farmer és az alsónemű császára
A ’70-es években piacra dobott szűk szabású farmereiből nem győzött utángyártatni, olyannyira népszerűek lettek mind az idősebb, mind a fiatalabb korosztály körében. A „kevesebb több” elvét követve az egyszerű, kényelmes, mégis stílusos és prémiumminőségű ruhákra esküdött, ahol a főszerep a formáké és az anyagoké. Kollekcióinak pont attól lett sikere, hogy mellőztek minden extremitást.

Forrás: Getty Images Europe
Reklámkampányait ma betiltanák
A divattervező egyik legveszélyesebb húzása egy farmerreklámkampányhoz kötődik, melyre az akkor csupán 15 éves Brooke Shields-t szerződtette, akinek az alábbi szöveget kellett elmondania: „Nothing comes between me and my Calvins", vagyis „Semmi sem állhat közém és a Calvinem közé."A kampány hatalmas port kavart, arra azonban kiváló volt, hogy bebiztosítsa a divattervező státuszát a divatiparban.
Hasonlóan emlékezetes volt az a szintén erős szexuális töltetű, férfiakat tárgyiasító 1995-ös fehérnemű-reklámkampánya is, melynek során fiatal modellek szerepeltek olyan helyzetekben, amelyek sokak szerint kompromittálóak voltak.

Forrás: Archive Photos
Calvin Klein a vékony modelleket részesítette előnyben
Legalábbis a '90-es években. Akkoriban ugyanis ez állt a legközelebb esztétikai elképzeléseihez, rajtuk mutattak legjobban a szűk farmerek és a fehérneműk. A márka később fokozatosan nyitott a változatosabb testalkatok felé.

Forrás: Getty Images North America
Megszállottságtól az örökkévalóságig – Klein a parfümbizniszben is helyet követelt
Első illatkreációjának az Obsession, azaz a Megszállottság nevet választotta, melynek sikerén felbuzdulva piacra dobta az Eternity nevű parfümöt, melynek azóta 17 különböző változata jelent meg.
Ezt követte az Escape, a Contradiction és a CK , de gyakorlatilag mindegy is, melyiket említjük, ugyanis az összes egyedi és varázslatos, ráadásul mindenki megtalálja közöttük a szívéhez legközelebb álló kreációt.
Kirázza a hideg a feltűnősködéstől és a rikító színektől
Calvin Klein öltözködési stílusát és személyes szokásait ugyanaz a letisztult esztétika vezérli, amelyet egész szakmai pályafutása során képviselt. Egy jól szabott zakó, egy letisztult póló vagy pulóver, és egy klasszikus farmer – így lehetne összefoglalni azt az elegáns „láthatatlan luxust”, ami számára természetes. Nagyon ritkán látni rajta harsány színeket – öltözködésében leginkább a fekete, a fehér, a bézs és a szürke dominál. Roberto Cavallival ellentétben távol áll tőle a hivalkodás.

Forrás: Getty Images North America
- Elképesztő összegeket költ luxuslakásokra: Manhattanban lakásai, Miami Beach-en villái vannak, Southamptonban tengerparti házat birtokol, de van még ingatlanja New Yorkban és East Hamptonban is.
- Szenvedélyes gyűjtő: rajong a festményekért és a szobrokért.
- Egy interjúban elmondta, hogy nagy figyelmet fordít arra, mit eszik: sok friss hal és csirke szerepel az étrendjében, nem iszik alkoholt, és évek óta nem dohányzik.
- 1973 és 1975 között három egymást követő Coty-díjat kapott.
- Klein híresen perfekcionista – egy fotózás apró részleteitől kezdve a bútorok elrendezéséig mindent saját maga szeret jóváhagyni.


