„Minden rendben, semmi baj nincs!” Van az úgy, hogy már annyi mentális vagy éppen testi bajunk van, hogy a házi praktikák és a nyugtató szövegek sehogy sem működnek. Jobban tesszük, ha a gyógyszeres kezelések mellett más, akár alternatív irányokba is gondolkodunk ilyenkor.

1. Pszichológus

Amennyiben diagnosztizálhatatlan tünetekkel állunk szemben – legyen szó pánikrohamról vagy netán hipochondriáról – érdemes egy olyan szakemberhez fordulnunk, aki a lelkünkkel is foglalkozik. Egy terápia során nem agyfeltárás, hanem problémamegoldás zajlik, amelyet – ha a szakember profi – sokszor csak úgy érzékelünk, mintha jót beszélgetnénk egy ismerősünkkel.

Forrás: Dreamstime

2. Sport

Folyamatosan stresszelve vagy, és nem érzed az erőt magadban, ráadásul egyhangúan és ingerszegényen telnek a napjaid. Napi 20 perc mozgás nemcsak a testedet, hanem a lelkedet is helyrerázza. Arról, hogy miért érdemes sokat mozognod, egy korábbi cikkünkben is írtunk.

3. Teljes körű vizsgálat

Mikor voltál utoljára vérvételen? Egy-két évente érdemes elvégeztetni egy laborvizsgálatot annak érdekében, hogy kiderüljön, netán van-e valamilyen vitaminhiányod. Amennyiben igen, a levertség és a stresszel, kimerültséggel járó panaszok igencsak felerősödhetnek.  A dolgok másik fele lehet, ha túl sok vitamint viszel be a szervezetedbe, ami ugyancsak képes szemmel látható vagy érezhető tüneteket produkálni.

Forrás: Dreamstime

4. Lelkifröccs egy profitól

A pszichológuson túl egy coach segítségét is igénybe veheted. A coaching lényege, hogy a saját erőforrásaidat felhasználva támogat és vezet rá a problémáid megoldására. Mintha egy barátoddal beszélnél – ezáltal sokkal könnyebben birkózol majd meg a problémákkal és a stressztényezőkkel is.

5. Rend a lelke mindennek

Még ha a lelkünk mélyén sejtjük is, hogy rendben vagyunk, sokkal megnyugtatóbb ezt egy orvos szájából hallani. A vérvizsgálaton túl érdemes rendszeresen vérnyomást mérni, évente eljárni bőrgyógyászhoz, nőgyógyászhoz, és egy kor fölött már más, különböző vizsgálatokra is.

Forrás: Dreamstime
Tedd rendbe a lelked – 5 tipp a megfelelő balanszért
Mindenki megérdemel legalább öt percet, amikor magával törődhet, kikapcsolhat, és kizárhatja a zavaró gondolatokat. A Life.hu öt tippje segít neked, hogy megtaláld a lelki békédet!