Tizenöt centis tűsarok, hatalmas, nehéz kézitáska, szoros farmer - imádjuk ezeket a darabokat, mert divatosak és nőiesek. Ám ezek rendszeres viselése komoly károkat okozhat, ha nem teszel lépéseket a korrigálásuk (vagy legalábbis felismerésük) érdekében.

Nem biztos, hogy a méret a lényeg

A teletömött, nehéz kézitáskák, laptoptáskák, sőt, akár kutyahordozók is okozhatnak hátfájdalmat. Ennek fő oka a test egyoldalú terhelése, mely során a súly cipelésétől elhajlik a gerinc, ez pedig hátfájást okoz. De van megoldás! Törekedj a szimmetriára. Válassz olyan táskát, amelyet átvethetsz a válladon, nem pedig egyetlen szíjjal kell hordani az egyik vállon. De viselhetsz hátizsákot is, manapság ugyanis újra virágkorukat élik. Ha mégis muszáj egyvállpántos táskát hordanod, ügyelj arra, hogy rendszeresen cserélgesd a két válladon.

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

Háterősítés, háterősítés, háterősítés - sok edző elhanyagolja, pedig a gerinc épsége és rugalmassága nagyon fontos dolog. Ha egész nap az irodában ülsz, és a nap végén szívesen átmozgatnád otthon magad, próbáld ki Nagy Amarilla aerobikoktató gyakorlatsorátItt Balogh Zsolt crosstréningedző mutatott olyan háterősítő gyakorlatokat, amik tényleg alaposan megdolgoztatnak majd. Ha pedig valami másra vágysz, jógázz velünk!

 Fájdalmas gyerektáskák

A gyerekek a modern kütyük elterjedése ellenére a mai napig le vannak terhelve hagyományos tankönyvekkel. Egy gyerek hátitáskának elméletben legfeljebb a viselője testsúlyának 15-20 százalékát szabadna elérnie, tehát ha a gyermek nyak-, hát- vagy vállfájdalomról kezd panaszkodni, a szülőknek először a táskát érdemes ellenőrizni.

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

Örök kérdés, hogy mikortól és mit sportoljon a gyerek. Nem árt, ha már egészen kiskorától le van kötve a rendszeres testmozgással, a gyerekeknek ugyanis hihetetlen energiájuk van. A hát erősítésére náluk is nagyon kell figyelni, ezért az úszás az egyik leghasznosabb sport, amit ők is űzhetnek, és amely alaposan megedzi a gerincet és a hátat is. 

 Óvatosan a pénztárcákkal!

Több millió férfi hordja a pénztárcáját a hátsó zsebében, és így ül az autóban és az íróasztalnál is. A maguk alá gyűrt, vastag pénztárca a medence egyensúlyának felborításával gyakran okoz hátfájdalmat és ülőidegzsábát, és krónikus fájdalomhoz vezet a hátban, a csípőben és a vállakban. Ha tehát hosszabb ideig kell ülni, érdemes az első zsebbe áthelyezni a pénztárcát vagy pénzcsipeszt.

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

Rengeteg feszültséget tárolunk a csípő területén, pedig ha ezt a részt ellazítod, könnyebben megy majd az elengedés az élet többi területén is. Itt mutattunk is szuper csípőnyitó gyakorlatokat. 

Nem jó a talpalávaló

Mindenki tudja, milyen fájdalmat okozhatnak a magas sarkú cipők. A 2,5 centiméternél magasabb sarkú cipők viselésekor a lábfej előrecsúszik, a lábujjak természetellenes alakba nyomódnak össze, és a testsúlyunk helytelen módon újra eloszlik. A lábfej szerkezetének nem szabadna így összezsúfolódnia a cipőben. A lábujjakra nehezedő fokozott súly miatt a test előre dől, és ennek ellensúlyozására túlságosan hátrafeszítjük a hátunkat. Ez a testtartás megterheli a térdet, a csípőt és a derekat.
Természetesen nem lehet azt tanácsolni, hogy senki se viseljen magas sarkút. Az egyetlen jó tanács az lehet, hogy pihentesd néha a lábadat, és időnként viselj lapos sarkú cipőt is, különösen akkor, ha gyalog mész munkába.

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

Relaxációs lábfürdő egy hosszú nap után? Ezt ki kell próbálnod! Tűsarkak helyett pedig számtalan csinos lapos talpú lábbelit találsz - itt mutattunk is néhányat. 

Feszülős farmer

A szűk farmerek akár idegkárosodást is okozhatnak. A meralgia paraesthetica nevű rendellenesség akkor jelentkezik, amikor a comb külső oldalán lévő egyik idegre nyomás nehezedik, és ez a nyomás zsibbadást és fájdalmat okoz. Ha ehhez a szűk farmerhez valaki még magas sarkú cipőt is felvesz, nagy az esélye annak, hogy még tovább súlyosbítja ennek az idegnek a szorongatását.

Forrás: Thinkstock
Life.hu tipp

Minden nap mozogj valamit! Ha nincs egy órád edzésre, akkor is iktass be egy kis sétát, lépcsőzést a napirendedbe. Ha gyakran hordasz szűk farmert, ügyelj arra, hogy a comizmaid edzettek legyenek, ez ugyanis jó hatással van a keringésre is - itt mutattunk szuper gyakorlatokat az erős combokért.