Minden vágyad, hogy nyárra szálkás, izmos, tónusos legyen a tested? Szívesen kipróbálnál egy olyan edzést, aminél súlyokkal kell dolgoznod, csak attól tartasz, hogy közben elveszted a nőies formákat? Mutatunk három férfiasnak gondolt edzésformát, amit te is simán végezhetsz!

KETTLEBELL

Vasgolyóval edzeni, nőként? Miért ne! A kettlebell úgy néz ki, mint egy füles ágyúgolyó, az ötlet pedig, hogy ez az eszköz edzésre kiválóan alkalmas lenne, Oroszországból származik. Később Amerikában is egyre népszerűbb lett, főképp azok körében, akiknek komoly erőnléti edzésre volt szükségük. 

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

Kiválóan fejleszti az erő-állóképességet és az általános állóképességet, csökkenti a pulzust, a magas vérnyomást, látványos izomzatot farag. Ha erős, kockás hasat, formásabb combokat és szép felsőtestet szeretnél, érdemes próbálkozni vele. Más sportok mellé is jó kiegészítésnek, ha úgy érzed, az izmaidat néha nem ártana kicsit feltuningolni. 

Akik imádják

Penélope Cruz többek között a kettlebellt is beiktatta az edzéstervébe a szülés után, Vanessa Hudgens a vasgolyók nagy rajongólya, sőt, Jennifer Aniston sem hagyja ki az edzéstervéből.  

Forrás: AFP/Adrian Sanchez-Gonzalez

Mi kell hozzá?

Ha nem vezetett kettlebell edzésre jársz, mert már hibátlanul megtanultad a gyakorlatok végrehajtását, és otthon is szeretnél vele próbálkozni, szerezz be egy-két golyót akár webshopokban vagy nagyobb sportáruházakban, mi ITT, ITT és ITT találtunk. Az árak a golyó súlyától függően változnak, pár ezer forintért már hozzájuthatsz a sporteszközhöz. 

Erre figyelj!

„Nagyon fontos az alapok, a gyakorlatok helyes végzésének az elsajátítása. Innentől kezdve csak azon múlik a terhelés, hogy mi a cél. Nem gondolom azt, hogy ettől a nők feltétlenül vastagodnának, eleve nem dolgoznak olyan nagy súlyokkal, mint a férfiak. Akin van súlyfelesleg, az is végezheti ezt az edzést, ám csak egészen kis súlyokkal. Persze, aki fogyni akar, annak a kettlebell mellett még érdemes célzott kardiómozgást is végezni” – mondta Nagy Amarilla gyógytornász, személyi edző a Life.hu-nak. 

Íme, néhány alapgyakorlat, amelyet kettlebellel végezhetsz:

Nóri, 29, kettlebelledző

,,Két évet jártam edzeni, utána mentem instruktorira, inenntől 2 évig kettlebell edzőként dolgoztam. A testem izmos volt, nőies, egyedül a nyakam vastagodott meg a sok kettlebellórától. Mindig a nők voltak a lelkesebbek, a férfiak általában nagyszájúak, aztán meg csak csöndben szenvednek... Szerintem teljesen alkatfüggő, ki lesz a kettlebelltől vastagabb, és ki nem. Mindenesetre heti egy-két alkalom kiválóan megerősíti a testet, látványosan formálja az alakot!"

TRX

A nálunk is népszerű funkcionális tréning egyik alapeleme ez az eszköz, mellyel egy teljes testet igénybevevő edzést végezhetsz. A TRX (Totalbody Resistance Exercise) egy olyan hordozható hevederrendszer, amit az edzőteremtől kezdve bárhol, akár otthon is fel lehet függeszteni. Az edzés alatt ebben a hevederben végezhetők a gyakorlatok, természetesen úgy, hogy a kéz vagy a láb a talajon támaszkodik. 

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

Kezdőktől a haladókig bárki részt vehet a TRX edzésen, mert saját testsúlyos óratípus, ezenkívül az egyéni terhelést is könnyebb kontrollálni. Fejleszti az általános és az erő-állóképességet, javítja a koordinációs készséget, illetve nagyon alaposan megdolgoztatja a core-izmokat. „Ez az edzés nem vastagít, hiszen végig a saját testsúllyal dolgozunk, a nyújtó hatása pedig nagyon intenzív” – árulta el Nagy Amarilla. 

Akik imádják

Kate Hudson mostanában egészen kivirágzott, az alakja bombasztikus. Pár hónapja egy életmódmagazinnak nyilatkozta a színésznő a következőket: „Az utóbbi időben elkezdtem változtatni az edzéstervemen, és a lágyabb, nőiesebb órákat – Pilates, jóga – mostanában kicsit agresszívebb edzésekre cseréltem: TRX edzésekre járok, és bokszolok. Imádom, hogy sport közben izzadok, ez az, ami segít tiszta fejjel gondolkodni.”

Forrás: Shape Magazine

 

CROSSFIT

A crossfit elnevezés Amerikából származik, ám itthon is egyre népszerűbb az összes olyan edzésmódszer, aminek a crossfit az alapja. Ez egy funkcionális edzésmódszer, ami azt jelenti, hogy a test rendeltetésszerű használatával végezzük a gyakorlatokat. A testet természetes módon mozgatjuk, nincsenek benne természetellenes mozdulatok. Egy crossfit edzésen ugyanúgy előkerülhet a kettlebellgolyó, mint a medicinlabda vagy a súlytárcsa, sőt, akár a traktorgumi is, de a legtöbb gyakorlat eszköz nélkül is végezhető.

Forrás: Thinkstock

Mit mond a szakértő?

Balogh Zsolt crosstréning-oktató elmondta a Life.hu-nak, hogy a crossfit és a crosstréning nagyon hasonlóak. „Az előbbi egy Amerikában levédett módszer, ahol az extrémebb eszközhasználat is megszokott, és sokkal inkább az erő, a lobbanékonyság kerül a középpontba. A crosstréning is hasonló elveken alapszik, ám ez a crossfit egy kicsit lágyabb irányzata, egészen kezdők is végezhetik, mert minden gyakorlat az emelt súly, ismétlésszám és a rávezető gyakorlatok függvénye.”

Miért jó?

Otthon is bármikor végezheted, mert nincs különösebb eszközigénye. Látványosan változtatja az izomzatot, emellett erősít és nagyszerűen formál. Kardiómozgásnak is tökéletes, erősíti a szívet, az érrendszert, javítja a keringést, fejleszti az erőállóképességet, a koordinációt is a kitartást is. 

Akik imádják

Cameron Diaz igazi sportőrült, így nem csoda, ha ő is a crossfit rajongói közé tartozik, csodás karját is ennek az edzésnek köszönheti. „Az edzés nekem olyan, mint az étkezés, az alvás, a levegővétel. Nagyon tudatos vagyok ezzel kapcsolatban, amikor viszont valamiért nem, máris látom a változást a testemen" – nyilatkozta korábban a színésznő a Harper’s Bazaarnak. Hollywood másik nagy sportlédije, Jessica Biel is rendszeresen végzett saját testsúlyos edzéseket a terhessége előtt. „Jól érzem magam a testemben, és ez azért van, mert rengeteget edzek. Ebben a városban elég nagy a nyomás, nagyon nem mindegy, hogy nézel ki. De szerintem nincs azzal baj, ha valakin van egy kis hús – remélem, inspirálom a nőket arra, hogy rajtuk is legyen izom, és hogy formásak legyenek!” – mondta Jess az Independent magazinnak.

Forrás: AFP/Adrian Sanchez-Gonzalez
A szerző véleménye

,,Végzett fitneszedző, aerobik és spinning oktatóként volt idő, amikor heti 20 órákat edzettem. Azt gondolom, mindenkinek úgy kell megválasztania az edzésformát, hogy illeszkedjen az életviteléhez: aki sokat ül, annak abszolút a hát erősítését javaslom, aki ellazulásra vágyik, az jógázzon, aki pedig szeretné erősíteni, fejleszteni az izmait, bátran válasszon keményebb edzést, a megfelelő mennyiségű nyújtással. Mostanában a napi rutinomba a jóga fér be, de havonta 2-3 alkalommal igyekszem olyan edzést is végezni, ami tényleg erősít. Vannak kedvenc, 30 perces crosstréning gyakorlatsoraim, amik ennyi idő alatt is fantasztikusan átmozgatnak, emellett a TRX is látványosan változtatja a testet. Persze, a genetikától is függ, kinek mennyire alakul a teste, de nem szabad elfelejteni, hogy mennyi minden múlik az étkezésen is."

 

Hámori Barbi, blogger
A Move it, Blondie! bloggere imádja a férfiasnak tűnő sportokat. ,,Egy jó állóképességgel rendelkező hölgy is ugyanúgy (vagy jobban) tudja végrehajtani ezeket a gyakorlatokat, mint a férfiak. Az eszközös és saját testsúlyos edzések esetében nagyon fontos a gyakorlatok pontos kivitelezése és az edző utasításainak figyelembevétele - ez a klasszikus, inkább kevesebb ismétlésszámmal, de azt helyesen esete. A kellő akaraterő és a kitartás egyvelegével kell végigcsinálni az órákat, így a sikerélmény garantáltabb lesz, még a kezdőknek is!"