Nem sikerül olyan mértékben fogyni, mint ahogy tervezted? Vagy éppenséggel egyáltalán nem mutat kevesebbet a mérleg? Lehet, hogy valamit rosszul csinálsz a diétád alatt. Íme, 10 meglepő dolog, amiről nem is gondolnád, hogy keresztbe tehet a fogyókúrádnak.

Azt gondolod, hogy ha sokat mozogsz, bármit ehetsz 

Sokan azt gondolják, hogy bármit megengedhetnek maguknak az étkezésben, ha rendszeresen járnak edzeni. Ez a gondolkodásmód azonban hibás. Valójában az egészséges étkezés ugyanannyira fontos, mit a testedzés. Ha valódi eredményt szeretnél, egyiket sem veheted félvállról.
Nem alszol eleget 

Az alvás minden szempontból javítja az életminőséget. Elengedhetetlen feltétele a szépségnek és a fittségnek is. Kutatások kimutatták, hogy az alváshiány súlygyarapodáshoz is vezethet. 

Forrás: Dreamstime


Odaláncolod magad az asztalhoz 

A mozgásszegény munkanapok simán tönkretehetik a diétádat. Kutatások szerint, aki sokat ül a munkahelyén, sokkal könnyebben hízik el. Munka közben tarts többször szünetet, állj fel, tegyél egy-kért kört. Ebédidőben tegyél egy rövidebb sétát is. 
Fel nem fedett lelki problémák vannak a háttérben 

Kutatások szerint a depresszióra utaló tünetek az étvágyat is megváltoztathatják. Így lesz a túlevés az egyik tipikus tünete a komoly lelki problémáknak. 
Azt gondolod, hogy a diétás üdítők tényleg diétásak 

Hiába állítják, hogy a diétás üdítők egészségesek, a kalóriamentes, mesterséges édesítőszerekkel felturbózott italok valójában egyáltalán nem segítik a diétát. Kutatások szerint ráadásul fokozzák a valódi cukor iránti sóvárgást. Fogyassz inkább vizet, amit bátran ízesíthetsz citrommal. 

Forrás: Dreamstime


Nem eszel eleget 

Nem a koplalás, hanem a kiegyensúlyozott étrend a diéta alapja. Próbáld az arany középutat megtalálni: egyél fehérjét, rostokat, jó fajta szénhidrátokat, zöldségeket és gyümölcsöket.
Csak a futópadon edzel 

Az edzések változatossága nagyon fontos: ha csak a futópadon izzadsz, az még nem elég. Rengetegféle kardióedzés közül lehet már választani, ami mellé persze az erősítő mozgások is kellenek. Hatékony lehetsz, ha különböző kihívásokat is állítasz magad elé. 

Alábecsülöd az éttermi adagokat 

Tanulmányok szerint, ha otthon főzöl, 250 kalóriával eszel kevesebbet, mintha étteremben ennél. Az éttermekben ugyanis hiába kéred az egészséges ételeket, például egy salátát, nem tudhatod például, hogy milyen dresszing van rajta. 

Forrás: Thinkstock

Stresszes vagy 

A fáradtság, a motiváció hiánya és az egészségtelen ételek iránti állandó sóvárgás nagyban akadályozzák a fogyókúrát. Ahhoz, hogy ezek ne álljanak az útba, a stresszfaktorral kell ügyesen megbirkózni. 

Vacsora közben tévézel 

Kutatások szerint tévézés közben hajlamosak vagyunk sokkal több ételt fogyasztani, ugyanis nem hagyjuk abba az evést, amikor jóllaktuk, így a rendszeres túlevés garantált.