A jóga egy spirituális út, eredetileg a megszabadulásról szól, egy a megvilágosodáshoz vezető utat mutat meg. Hogy mindenféle problémára jógagyakorlatokat alkalmazunk, elfeledve eredeti célját, alapvetően új keletű, nyugati hozzáállás, de a test egészségét visszaállító jógatechnikákat a guruk és mesterek évezredek óta kutatják, hiszen betegségeik zavarták őket a megszabaduláshoz vezető úton, felkavarták az elme nyugalmát, és akadályozták a meditációt.

A jógatechnikák nem meglepő módon tehát működhetnek minden "nyavalyára", de sok múlik az oktatón is. A jóga óriási népszerűsége és az, hogy már néhány éves, vagy akár még kevesebb tapasztalattal is lehet bárkiből oktató, vagyis a felhígulás következményeként a jógaterápia sem biztos, hogy mindig megfelelő.

Talán ami az utóbbi években zajlik a jógával, annak kevés köze van a tradíciókhoz, naponta új irányzatok, divatok jelennek meg a "piacon", és érdeklődve figyeljük, hogy a jóga óriási térhódításának - ami pozitív - és a felhígulásnak - ami negatív folyamat - mi lesz hosszú távon az eredménye.

Forrás: Dreamstime
Jógatippek kánikula idejére - ezeket imádni fogod!
Amikor nagyon meleg van, a tűz elem kerül túlsúlyba. Ha egyensúlyt akarsz teremteni, jó lehet ilyenkor a víz hűvösségével lehűteni magad, és a gyakorlásodban több figyelmet szentelni a víz elemnek és a testedben lévő víznek! Olvasd el a JógaKlikk tanácsait!

A jógában érdemes tapasztalt oktató, tanár mellé szegődni, de alapvetően a saját tapasztalat vezet el az igazi tudáshoz. Ezért aztán a lehetőség adott, hogy te is kipróbáld, mi a jó neked, és akár alkalmazd eszközeit egy-egy problémádra.

Itt a nyár, a nyaralás szezonja, ami nem is olyan könnyű műfaj. Veled előfordult már, hogy fáradtabban jöttél haza, mint ahogyan elindultál? Itt egy remek lehetőség arra, hogy kipróbáld, hogyan tud megkímélni az utazással járó kellemetlenségektől a jóga. 

Forrás: Dreamstime

A jóga egyszerre kezeli az elgémberedett fizikai testet, a mentális és az idegrendszerben jelentkező anomáliákat, az ingerültséget, az álmatlanságot, az emésztési zavarokat és sok más, utazással járó nemkívánatos hatást.

Jógázni lehet az utazás közben, például a repülőgépen, buszon, hajóúton, és érdemes a megérkezés után is, hotelszobában, tengerparton, hegy tetején, bárhol.

Tipp
A következő JógaKlikk-videót egy tapasztalt Iyengar jógaoktató, Répássy Erika mutatja be, és ötleteket adhat neked arra, hogyan frissítsd fel a testet és az elméd az utazás alatt. Kattints a videóért, ami ezen a héten ingyenes!