Ahogy itt az ősz, egyre korábban sötétedik, és egyre hidegebb az idő. Az emberek többsége egyre nehezebben veszi rá magát, hogy lejárjon edzeni, ami tavasszal és nyáron még olyan könnyűnek tűnt. Ez azonban hamar azt vonja maga után, hogy a kilók felszaladnak, az ember stresszesebbé válik, és az önbizalma is csökken. Ugye, hogy nem éri meg? Inkább vedd rá magad most is a sportolásra, mutatjuk is, hogyan!

Első lépés 

Először is tűzzünk ki konkrét célokat magunk elé, amit írjunk is le egy papírra, és ragasszuk ki egy feltűnő helyre. Érdemes heti öt napban gondolkodni, és mondjuk három hónapra előre, a cél pedig ne az legyen, hogy tökéletesek legyünk, hanem az, hogy napról napra jobbak.  

Forrás: Thinkstock
A motiváció megtartásának öt lépése
A siker alapja a motiváció. A motiváció azt jelenti, hogy mindig a szemed előtt lebeg a cél. Tudod, hogy miért kezdtél bele a fogyásba, a diétába, a testmozgásba, és tudod, hogy mi a végső célod mindezzel. Motiváció nélkül nincs győzelem!

Második lépés 

Ha már megvan a cél, határozzuk meg a lépéseket, amiket meg kell tennünk, hogy odajussunk. Ha például a cél az, hogy reggel eddzünk, akkor este korábban le kell feküdni, ehhez már korábban meg kell vacsorázni, és a késő esti nassolást ki kell hagyni. Bármi is a cél, nézzük végig, milyen akadályok állhatnak az útjába, és hogyan tudjuk elhárítani őket. 

Harmadik lépés 

Ha tényleg komolyan gondoljuk az edzést, keressünk magunk mellé társakat, akik nem hagyják, hogy ellustuljunk, és kihagyjunk egy-egy alkalmat. Beszéljük meg, hogyan üzenünk egymásnak előző nap, hogy másnap mindannyian ott legyünk az edzésen. Az is segítség, ha eleve olyan sportot választunk, amit csapatban lehet űzni, mert a többiek erőt adnak, és mi is kitartóbbak leszünk. 

Forrás: Youtube

Negyedik lépés 

Az is sokat segít, ha anyagilag befektetünk a sportba, mert így komolyabban fogjuk venni. Gondoljuk végig, mennyit költünk egyéb tevékenységekre, például tévé-előfizetésre vagy éttermekre. Próbáljuk meg három hónapra ezeket visszaszorítani, és helyette kifizetni egy személyi edzőt, mert így biztos nem fogunk kihagyni egy alkalmat sem, sőt az is lehet, hogy az edző akár házhoz is jön, így még kisebb a kísértés, hogy ellógjunk egy alkalmat. 

A személyi edzés már nem kiváltság!
Napjainkban már nem kell hivatásos sportolónak vagy hollywoodi sztárnak lenni ahhoz, hogy az embernek személyi edzője legyen. A régi hiedelem, miszerint a személyi edző és a személyi edzés kiváltság és státusszimbólum, immár a múlté. Olvasd el a Life.hu cikkét!

Ötödik lépés 

Ha úgy érezzük, unjuk, amit csinálunk, válasszunk másik sportot. Egy új mozgásforma sokáig izgalomban tud tartani, és könnyebben vágunk bele az edzésbe. De az is segíthet, ha valamilyen kihíváshoz csatlakozunk, sok edzőteremben eleve találunk ilyet, de magunknak is kitalálhatunk, és akár másokat is rávehetünk, hogy csatlakozzanak. 

Forrás: Thinkstock

Hatodik lépés 

Végül, ha végleg úgy alakul a helyzet, hogy nem tudunk elmenni otthonról, eddzünk otthon. Már 15 perc is jobb a semminél, és a videómegosztókon számtalan edzésformát találhatunk, amit követhetünk. De mi magunk is összeállíthatunk felülésekből, fekvőtámaszokból, karerősítésekből olyan gyakorlatsort, amivel karban tarthatjuk magunkat, amíg ismét eljön a tavasz.