Természetesen minden nőnek ingadozik a súlya az évek alatt, de tudtátok, hogy egy átlagos nőnek 31-szer változik a ruhamérete felnőttélete során? Az ezzel kapcsolatos legutóbbi felmérés azt is megvizsgálta, milyen életesemények hajlamosítanak bennünket a leginkább hízásra. 

A legjobb és legrosszabb formánk 

A kutatók szerint életünk „leghizlalóbb” időszakai közé tartozik a partnerünkkel való összeköltözés és a házasság első néhány éve, illetve a gyermekvállalás. A legjobb formánkat pedig az esküvőnk előtti időszakban, illetve szerelmi bánatot, szakítást követően hozzuk. Természetesen a karácsonyi és a téli időszakra, meg úgy általánosságban az ünnepekre jellemző átmeneti súlynövekedéseket sem szabad elfelejteni. 

A „legjobb” formánkat szerelmi bánatot, szakítást követően hozzukForrás: Thinkstock

Elégedettségi adatok 

A nők jellemzően 28 éves életkorukban a legelégedettebbek testükkel, a legelégedetlenebbnek pedig a 30-as éveik végén mondhatók. Ezek az életszakaszok a férfiaknál is majdnem megegyeznek. A megkérdezett nők közül 10-ből 6-an nem elégedettek a ruhájuk méretével. A férfiaknál ez a szám 45%. Míg a férfiak 21%-a, addig a hölgyek 40%-a számolt be önbizalmának csökkenéséről, ha ruhavásárlásra kerül a sor. 

Ruhák, amelyekbe már nem férünk bele 

A nők háromnegyedének porosodnak még a szekrényében olyan régi ruhadarabok, amelyek már rég nem passzolnak az alakjukhoz, számszerűsítve ez 16 ruhadarabot jelent egy átlagos női szekrényben. Érdekes módon ebben a férfiak sem nagyon különböznek: a megkérdezettek 61%-ának szintén vannak túl kicsi ruhái, amelyeket évek óta nem tud már felvenni. Indoklásul pedig egységesen azt felelték, hogy azért tartották meg ezeket a ruhákat, mert egy napon szeretnék visszanyerni azt a fizikai állapotot, hogy újra beleférjenek ezekbe a régi darabokba. 

A nők háromnegyedének porosodnak még a szekrényében olyan régi ruhadarabok, amelyek már rég nem passzolnak az alakjáhozForrás: Thinkstock

A normális súlyingadozás 

A néhány kilós ingadozás teljesen normális. Ez valójában úgy zajlik le, hogy szinte észre sem vesszük. Amikor már látványosan hízunk vagy fogyunk a normális testsúlyunkhoz képest, az már nem ideális állapot. A legtöbb, amit tehetünk azért, hogy mindezt elkerüljük: stabil életmód, azaz rendszeresség, kiegyensúlyozott táplálkozás és természetesen a sportolás.