A jó idő beköszöntével egyre többen foglalkoznak a fogyás témakörével, ugyanis ilyenkor jönnek rá, hogy csak pár hónapjuk maradt a nyárig. Kevesen tudják, hogy az év ezen időszakában még fogyni is könnyebb, mint máskor. Cikkünkben összeszedtünk néhány vitathatatlan tényt, amik mind amellett szólnak, hogy halogatás helyett ideje belevágni az életmódváltásba!

Az újévi fogadalmaknak köszönhetően januárban megtelnek a konditermek és csoportos órák, és a legtöbben azon dolgoznak, hogy az újévben a lehető legjobb formájukat hozzák. A kezdeti lelkesedés után - tisztelet a kivételnek - sokan letesznek az áhított álomalakról, és a hideg, barátságtalan idő miatt a sportolás helyett bekuckóznak a kanapén egy csésze meleg teát, esetleg forró csokit kortyolgatva. Egy pillanatig sem tudunk hibáztatni senkit emiatt, azonban jobb, ha mindenki észben tartja, hogy a változáshoz idő kell, és kitartás. Korábban több cikk is született arról, mik azok, amik gátolják a fogyásod, most viszont arról szeretnénk írni, miért könnyebb tavasszal fogyni.

Azt tanácsoljuk, hogy bugyuta villámdiéták helyett válts életmódot, és alakíts ki egy olyan élhető, élvezhető, nem megalkuvásokkal és lemondásokkal teli étrendet, amit hosszú távon is képes vagy tartani. A tavaszi méregtelenítésről egyébként ebben a cikkünkben írtunk bővebben. Most pedig lerántjuk a leplet arról, miért könnyebb tavasszal fogyni.

1.  Több a zöldség és a gyümölcs  

Bár a téli időszakban is lehet kapni zöldségeket, valljuk be, sok esetben nagyon drágák, és az ízük sem az igazi. A tavasz beköszöntével ellepik a polcokat az ízletes, finom, lédús és vitamindús zöldségek, amiket öröm fogyasztani. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, milyen fontos a zöldségek fogyasztása, akár nyersen, akár párolva.

Ez szintén igaz a gyümölcsökre is, bár itt szeretnénk emlékeztetni mindenkit arra, hogy a gyümölcsökkel nem árt vigyázni magas cukor-és kalóriatartalmuk miatt. A dietetikusok azt ajánlják, hogy kizárólag a kora délutáni órákig fogyasszunk gyümölcsöket, ez alól csak az erdei gyümölcsök képeznek kivételt. A gyümölcsök tehát nemcsak azért jók, mert finomak, de könnyedén leküzdhető általuk a csoki és édesség iránti vágyunk is. Tavasztól sokkal változatosabb a gyümölcskínálat, és búcsút inthetünk a narancsnak, a mandarinnak, a banánnak és az aszalalékoknak. 

A gyümölcsök segítségével könnyedén leküzdhető a csoki és édesség iránti vágyunkForrás: Shutterstock

2. Jó időben kisebb az étvágy

Gondoltad volna, hogy az emberek naponta átlagosan majdnem 90-el több kalóriát fogyasztanak el ősszel, mint tavasszal? Bizony, legalábbis a European Journal of Clinical Nutrition erről számol be.

Tavasszal a napsütötte órák számának emelkedésével párhuzamosan csökken az emberek éhségérzete, ugyanis a szervezet igyekszik lehűteni magát. Mivel az emésztés plusz hőt termel, ezért igyekszik ritkábban evésre késztetni, hogy ne legyen annyi dolga. Ezért van az, hogy ha jobb az idő, kisebb az étvágyunk, így tavasszal tényleg az idő is nekünk dolgozik.

 

3. Többet lehet mozogni

Tavasszal a napos idő miatt sokkal több lehetőség nyílik a mozgásra. Nem kell rétegesen öltözködni és megküzdeni a hidegtől való undorral sem. Elég egy vékonyka pulóver, egy edzőcipő, és már indulhatunk is sportolni, legyen szó biciklizésről, futásról, kirándulásról, vagy egy kiadós sétáról. Ebben az évszakban szervezz minél több szabadtéri programot, hiszen ez nem csak lelkileg tölt fel, de hozzájárul a fogyáshoz is.

Tavasszal a napos idő miatt sokkal több lehetőség nyílik a mozgásraForrás: Shutterstock

4. Könnyebben csúszik a víz

Az egészséges életmód, ezáltal a fogyás egyik legfontosabb alappillére a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása. Télen kevésbé kívánjuk a vizet, és előtérbe kerülnek a cukrozott teák, gyümölcslevek, a jó idő közeledtével azonban sokkal jobban csúszik a víz. Igyál sokat, hiszen egy enyhe vízhiány is 3%-kal csökkentheti az anyagcserét, ami hosszú távon hízáshoz vezethet.