Edzés a nőies idomokért - Mészáros Rafaella tippjei

2014.08.27. 11:00

Mészáros Rafaella nagy sikereket tudhat maga mögött. A mindössze húszéves lány tavaly január óta fitneszmodellkedik, idén pedig ahány versenyen elindult, mindent megnyert. Hogy mi a titka szuper alakjának és eszméletlen kitartásának? Erről mesélt a Life.hu-nak.

A fitneszmodell ötéves kora óta sportol. A 10 év versenytáncot egy kis szünet követte, ám 2013 januárjának legelején úgy döntött, visszatér a testmozgáshoz. Mindig is szerette a kihívásokat és az edzőterem világát, így lesz, ami lesz alapon fitneszmodellkedni kezdett. "Hirtelen jött az ötlet, de már a legelejétől igyekeztem betartani a szabályokat az étkezéssel és az edzéssel kapcsolatban. Nem sokkal később megismertem Darázs Bernadettet, kezdetben az ő segítségével készültem a versenyekre, amelyeken 2013 őszén már nagyon eredményesen szerepeltem" – meséli Rafaella.

Forrás: Mészáros Rafaella

A fiatal lány életébe ekkor köszöntött be a szerelem, ami mást talán hátráltatott volna, őt azonban mindennél jobban inspirált. "A 2013-as versenyszezon alatt ismerkedtem meg Tóth Zoltánnal – ToZoval -, aki világbajnok testépítő és a versenyek vezetője. Első látásra nagy szerelem volt, azóta együtt készülünk a bajnokságokra. A 2014-es szezont is együtt küzdöttük végig. Minden tervünk és álmunk valóra vált!" – lelkendezik Rafaella, aki idén már magáénak tudhatja többek között a magyar, az európai és a világkupka WBPF bajnokságok fitneszmodell abszolút bajnoka címet. Ám itt nem áll meg: célja, hogy egyszer elhozza a WBPF világbajnokság aranyérmét.

Forrás: Facebook/ Rafaella Meszaros fitness model

A kiváló eredményekhez Rafaellának komolyan kell vennie az edzést és a diétázást. Hetente 5-6 alkalommal edz, méghozzá úgy, hogy szem előtt tartja az arányosságot és a kevésbé igénybe vett izmok megdolgoztatását is. "Rengeteget kardiózok, emellett a funkcionális tréning is előtérbe kerül, mert nagyon fontosnak tartom azt, hogy ne csak látványos, hanem használható izomzatot alakítsak ki. Éppen ezért a mélyizmok edzése, az ízületi mobilizálás, a stabilizáció, a stretching- és a jógagyakorlatok is helyet kapnak az edzéseimben. A pihenőnapokon próbálok kikapcsolódni, mert a stresszmentesség nagyon fontos" – meséli.

A sport mellett azonban 70%-ban az étkezés határozza meg az eredményeket. Bár a versenyszezonban általában két hónapig tartja a versenydiétát, szezonon kívül is figyel, mit és mikor eszik. "Versenyek előtt az étrendemet főképp a csirkemell és a zöldségek alkotják. Szívesen eszem például kígyóuborkát és brokkolit, illetve napi szinten fogyasztok lenmagolajat. Ha nem készülök versenyre, akkor is figyelek, miket eszem, ám néha megengedek magamnak egy-egy finomságot. Ilyenkor bármit, amit megkívánok, igyekszem diétásabb formában elkészíteni. Szívesen sütök rántott húst olívaolajban, teljes kiőrlésű lisztből és zsemlemorzsából készült panírban" – vallja Rafaella, aki az édességekkel is óvatosan bánik. Ha nassolni támad kedve, gyümölcsöket vagy diabetikus kekszeket fogyaszt, illetve szívesen kever ki magának sovány túrót édesítőszerrel és citromlével.

Forrás: Mészáros Rafaella
Rafaella tippjei

,,A kevés evés nem megoldás, sosem szabad koplalni. Fontos, hogy a cél egy feszes, arányosan kidolgozott test legyen. A nem evés vagy a napi egyszeri étkezés löttyedt, nem egészséges kinézetet eredményez. Koplalás helyett az anyagcserénket fel kell gyorsítani, méghozzá evéssel, naponta legalább 5-6 alkalommal. Fontos, hogy minőségi ételeket fogyasszuk, és egyszerre csak kis adag ételekkel terheljük a szervezetünket. Emellett okos dolog a szénhidrátbevitel időzítése: lehetőleg délután 2 óra után ne, vagy csak keveset fogyasszunk a szénhidrátból. Az edzésben pedig nem kell megijedni a súlyzóktól: nagyon sok olyan módszer, elv létezik, amivel nem a túlzott izmosodás irányában indulunk el, hanem gyönyörű, feszes és nőies testet érhetünk el."

Rafaella a versenyzés mellett tanul, és személyi edzőként dolgozik. Terve, hogy a későbbiekben az eddig megszerzett tudását kamatoztatni tudja, és sok fiatal lányt segítsen az álmaik elérésében.

 

Mészáros Rafaelladiétasalátacsirkemellfitneszmodell