Lemondanál a cukorról? Könnyebb, mint gondolnád!

2015.08.16. 08:00

Ha nem vagy kifejezetten édesszájú, akkor is számtalan módon vihetsz be túl sok cukrot a szervezetedbe. Ez pedig meglátszik a súlyodon, a bőrödön, az emésztéseden és a közérzeteden is. Ha a következő 8 tippet megfogadod, egészen biztosan könnyebb lesz megválni a cukortól. 

Óvatosan a reggeli kávéval!

A reggeli kávét 2 cukorral iszod, mert ami jár, az jár? Most azonban próbáld meg csökkenteni ezt a mennyiséget. Már az is sokat számít, ha 2 helyett csak 1 kanálnyit raksz bele, de válthatsz mézre, barna cukorra is. Sőt, kipróbálhatsz új ízeket, például készítheted fahéjasan a kávét, amitől nemcsak finom lesz, de legalább cukrot sem használsz hozzá! Ha pedig már a kávézás sem olyan fontos számodra, itt találsz 10 szuper alternatív ötletet, amikkel szintén pörgősen indulhat a nap!

Forrás: Thinkstock

Az üdítő igazi kalóriabomba

Nem eszel csokit és süteményt, de a napi üdítődről nem tudsz lemondani? Csak bolti jeges teát iszol, mert az egészséges? Ezeket inkább gondold át újra: egy üveg kólában például körülbelül 39 gramm cukor van, ami éppen annyi, amennyi cukrot egy nap maximum bevihetnél a szervezetedbe. De ne hidd, hogy a cukormentesnek hitt italokkal jobban jársz: nemrég egy tanulmányból - amit a Yale Journal of Biology and Medicine készített - kiderült, hogy az édesítők nagyban hozzájárulnak a túlevés kialakulásához, és közel sem csökkentik annyira az étvágat, mint kellene. Sőt, épp úgy függőséget okoznak, mint maga a cukor.

Life.hu tipp

Ízletes, de egészséges üdítőre vágysz? ITT mutatunk is néhányat!

Nassolj valamit a bevásárlás előtt!

Biztosan tudod, hogy ha üres gyomorral indulsz nagybevásárlásra, akkor sokkal több felesleges dolgot megveszel, mint kellene. A Cornell Egyetem tanulmánya szerint, ha a bevásárlás előtt bekapsz valami egészségeset, mondjuk egy almát, akkor körülbelül 25 százalékkal több zöldséget és gyümölcsöt vásárolsz majd, mint egyébként.  

Ihász Katalin, dietetikus

A Life.hu szakértője korábban a következőket nyilatkozta nekünk a cukorfogyasztásról: ,,A táplálkozási piramis kapcsán gondoljunk arra, hogy annak az alapja a mozgás, a bőséges folyadékfogyasztás és a jó minőségű szénhidrát bevitele. Az édesség a piramis csúcsa - nem válthatunk ki vele főétkezést, és lehetőleg ne mindennap válasszunk cukros ételeket."

Tudatosan kerüld a "veszélyes"helyeket

Rendben, megetted az almádat vásárlás előtt, de van még valami, amivel kontrollálhatod, mi kerül a kosaradba: biztosan tudod, hol találod azokat a holmikat, amikért vásárolni indultál, ezért felesleges végigmenni ott, ahol az édességek és a hasonló, kívánatos dolgok sorakoznak. Legyél tudatos a szupermarketben!

Forrás: Thinkstock

Kísérletezz!

Ki ne imádná a ketchup ízét, pláne sült krumplival... Finom, finom, de telis-tele van cukorral - amikor a piros szószba mártod a krumplit, épp olyan, mintha cukorral szórnád meg. Ha teljes képtelenség, hogy kihagyd az étrendedből, akkor legalább próbálj ki új dolgokat: készíts házi paradicsomszószt, a krumplit pedig próbáld ki mustárral vagy balzsamecettel. Lehet, hogy szokatlan, de ezekben jóval kevesebb a cukor, és az angolok kifejezetten imádják!

Igyál még több vized!

Hogy a víznek mi köze a cukorfogyasztáshoz? Máris megtudod. Ha esetleg nem vagy biztos abban, hogy éhséget érzel, akkor könnyen lehet, hogy dehidratált vagy, ez ugyanis gyakran vezet éhségérzethez. Honnan tudhatod, hogy szomjas vagy éhes vagy? Fogyassz el egy pohár vizet, és ha érzed, hogy nagyon jólesett, akkor egészen biztosan túl keveset iszol! Felesleges kalóriák helyett mindig legyen nálad egy palack szénsavmentes ásványvíz. 

Óvatosan a szárított gyümölcsökkel!

Remek nasi évközben egy marék aszalt barack vagy szilva, de ha teheted, voksolj inkább a friss gyümölcsre - főképp a cukor- és víztartalom miatt. Egy nagy maréknyi szőlőben például 15 gramm cukor van, és körülbelül 60 kalóriát tartalmaz, míg ugyanennyi mazsolában 98 gramm cukor és 500 kalória van. 

Forrás: Thinkstock

Készítsd el te az öntetet!

Fogyókúrázol, kész is a friss zöldségekből összeállított saláta, amihez általában bolti, üveges öntetet használsz, hogy legyen íze is? Ne tedd, ezekben a holmikban ugyanis nagyon sok cukor és tartósítószer van. Kísérletezz inkább otthoni hozzávalókkal: szerezz be friss fűszereket, olívaolajat, tökmagolajat, egy kellemes ízű balzsamecetet. Ezekbe akár mehet egy kiskanál méz és tengeri só is, ha pedig nem szereted az ecetet, facsarj az öntethez egy fél citromot. De a joghurtos szószok is kiválóak, sokszor pedig akár egyetlen fűszer, mondjuk a friss bazsalikom is csodákat tesz a zöldségekkel!

Ezt műveli a cukor a testeddel
A cukor nem épp a legjobb dolog, amit bevihetsz a testedbe - ezt mindenki tudja, mégis igen kevesen képesek lemondani róla. Íme, 11 megdöbbentő dolog, amit a rosszul kiválasztott és túlzásba vitt édesség művel a szervezeteddel.
egészséges életmódfogyókúracukorétrendcukorbevitel