3 bugyuta, de menő dolog, ami megjelent 2025-ben és szinte átvette felettünk a hatalmat

trend Labubu őrület év vége
Ha eddig azt hitted, a fidget spinner már a csúcs volt, várd meg, míg a Labubu, Sonny Angel és Brainrot belép az életedbe. Mert ha akarod, ha nem, ők jönnek!

Ha 2025-öt kellene összefoglalni a popkultúra fókuszában, három dolog biztosan benne lenne: a szőrös-gonosz plüssfigura, Labubu, a pucér nosztalgiababa, Sonny Angel és a mesterséges intelligencia által gerjesztett mémőrület, a brainrot. Na jó, kicsit többen is vannak, de ezek közül legalább hármat még évek múlva is emlegetünk majd.

labubu, sonny angel, brainrot
Labubu, Sonny angel és brainrot: kik 2025-öt legőrültebb figurái? 
Forrás: Shutterstock

Miért bolondult meg mindenki 2025-ben? A Labubu, Sonny Angel és a Brainrot-őrület titkai

  • 2025-ben 3 figura átvette a hatalmat a világ felett.
  • A Labubu-figurák groteszk-cuki plasztik szörnyecskéi, a Sonny Angel-babák nosztalgikus pucér kis figurái, és az AI-generált, abszurd lényekből álló Brainrot-mémek letaroltak minden toplistát.
  • Furcsaságukkal bevették magukat a köztudatba.

Labubu – A „cuki-gonosz”, amitől mindenki bepöccent

A Labubu 2025-ben olyan tempóban tört be a köztudatba, hogy egyszerűen mindent letarolt − még az évtizedek óta tartó Monchichi lázat is. Egy 2025-ös aukción egy ritka darabért például 52 millió forintnak megfelelő összeget fizettek ki — ebből is jól látszik, hogy már nem egy puszta gyerekjátékról van szó.  

Miért őrület? 

A Labubu-figurák vakdobozos rendszerben érkeznek, így sosem tudod, mit kapsz — és ez az izgalom nagyon gyorsan függőséget okoz. Ráadásul a TikTokon, Instagramon naponta tűnnek fel unboxing videók, tele fiatalokkal, akik tátott szájjal várják, mi jön ki a dobozból. 

A hype nem csak azért akkora, mert „cuki-gonosz” a figura, hanem mert van benne valami nosztalgikus és új divatos egyszerre: felnőttek is gyűjtik, lakásdísznek, „menő kiegészítőnek”, Instagram-tartalomnak — mintha művészeti tárgy lenne, nem plüssállat.  

És persze, ahol hype van — ott jön a sötét oldal is: hamisítványok (a „Lafufu” nevezetű próbálkozások) lepik el a piacot. A Labubu olyan lett, mint a 2025-ös „must have” – akinek nincs, az lemarad.

Sonny Angel – Amikor a felnőttek is babázni kezdenek

Manapság a „pucér kisbaba” kifejezésről már nem a régi, szuperijesztő babák jutnak az embere eszébe. A Sonny Angel-babák ugyanis visszatértek — de nem a gyerekszobába, hanem a szobadísz-, gyűjtemény-, és Instagram-világba.  

Ezek a kis figurák letisztult formájúak, babaarccal, de mindig valamilyen témabeli fejdísszel — gyümölcs, állat, édesség, virág, bármi — amitől az egész valahogy „művészi cukiság” lesz.  

Ahogy a Labubunál, itt is az unboxing-élmény teszi az egészet izgalmassá. Az igazi nosztalgia- és meglepetésfaktor sok felnőttet rávesz arra, hogy vegyen egyet — csak mert „úgy volt hangulatom” vagy „vajon mit kapok?”. És ha egyszer elkezded… nos, az első babánál ritkán áll meg a gyűjtés.  

A közösségi média itt is hatalmas katalizátor volt — TikTok-videók, unboxing, trend-hashtagek — így a Sonny Angel nemcsak egy babasorozat lett, hanem egy szubkultúra.  

És közben az egész zsákbamacska-élmény, a nosztalgia, az „én is gyerek vagyok még egy kicsit” érzése szórakozássá, gyűjtőszenvedéllyé, sőt státuszszimbólummá vált.

Brainrot – Amikor a mesterséges intelligencia hülyeségei diktálják a divatot

És ha már eljutottunk a plüssfigurákig és babákig, képzeld el, hogy valaki előkap egy olyan őrületes mémet, ami egyszerre groteszk, vicces, és teljesen értelmetlen.

Ez a Italian Brainrot, a 2025-ös internet egyik leggagyibb és legsikeresebb mém-őrülete.  

A Brainrot lényege, hogy mesterséges intelligenciával generált, torz, hibrid lények– félállat, fél tárgy, fél étel – akikkel semmi sem stimmel, mégis valahogy működnek. A nevük olaszos, hangzásuk groteszk, a narráció abszurd — pont ez a bűvös keverék, ami millió fiatal varázsolt el. 

TikTok-on, Instagramon, mém-oldalakon hónapok alatt elárasztották a feedeket: hirtelen mindenkinek a telefonján ott volt egy „Bombardiro Crocodilo” vagy „Ballerina Cappuccina” — és persze a hozzátartozó dal, narráció, rengő textúra, őrült kommentek, sőt nálunk még sminkötletek is!

Ez a jelenség nemcsak a vizuális ízlést állította fejre, hanem mintha azt mondta volna: „a hülyeség is lehet trend”. Az internet néha olyan szögből mutat valamit, amire nem számítottál — és ha elég sokszor látod, akkor hirtelen megszokod.

 A Brainrot, a Sonny Angel vagy a Labubu mind ezzel az érzéssel él vissza: minél furább, minél népszerűbb, minél abszurdabb, annál gyorsabban jelenik meg a te fejedben is.

Ha tovább olvasnál még furcsa trendekről:

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.