Ha 2025-öt kellene összefoglalni a popkultúra fókuszában, három dolog biztosan benne lenne: a szőrös-gonosz plüssfigura, Labubu, a pucér nosztalgiababa, Sonny Angel és a mesterséges intelligencia által gerjesztett mémőrület, a brainrot. Na jó, kicsit többen is vannak, de ezek közül legalább hármat még évek múlva is emlegetünk majd.

Forrás: Shutterstock
Miért bolondult meg mindenki 2025-ben? A Labubu, Sonny Angel és a Brainrot-őrület titkai
- 2025-ben 3 figura átvette a hatalmat a világ felett.
- A Labubu-figurák groteszk-cuki plasztik szörnyecskéi, a Sonny Angel-babák nosztalgikus pucér kis figurái, és az AI-generált, abszurd lényekből álló Brainrot-mémek letaroltak minden toplistát.
- Furcsaságukkal bevették magukat a köztudatba.
Labubu – A „cuki-gonosz”, amitől mindenki bepöccent
A Labubu 2025-ben olyan tempóban tört be a köztudatba, hogy egyszerűen mindent letarolt − még az évtizedek óta tartó Monchichi lázat is. Egy 2025-ös aukción egy ritka darabért például 52 millió forintnak megfelelő összeget fizettek ki — ebből is jól látszik, hogy már nem egy puszta gyerekjátékról van szó.
Miért őrület?
A Labubu-figurák vakdobozos rendszerben érkeznek, így sosem tudod, mit kapsz — és ez az izgalom nagyon gyorsan függőséget okoz. Ráadásul a TikTokon, Instagramon naponta tűnnek fel unboxing videók, tele fiatalokkal, akik tátott szájjal várják, mi jön ki a dobozból.
A hype nem csak azért akkora, mert „cuki-gonosz” a figura, hanem mert van benne valami nosztalgikus és új divatos egyszerre: felnőttek is gyűjtik, lakásdísznek, „menő kiegészítőnek”, Instagram-tartalomnak — mintha művészeti tárgy lenne, nem plüssállat.
És persze, ahol hype van — ott jön a sötét oldal is: hamisítványok (a „Lafufu” nevezetű próbálkozások) lepik el a piacot. A Labubu olyan lett, mint a 2025-ös „must have” – akinek nincs, az lemarad.
Sonny Angel – Amikor a felnőttek is babázni kezdenek
Manapság a „pucér kisbaba” kifejezésről már nem a régi, szuperijesztő babák jutnak az embere eszébe. A Sonny Angel-babák ugyanis visszatértek — de nem a gyerekszobába, hanem a szobadísz-, gyűjtemény-, és Instagram-világba.
Ezek a kis figurák letisztult formájúak, babaarccal, de mindig valamilyen témabeli fejdísszel — gyümölcs, állat, édesség, virág, bármi — amitől az egész valahogy „művészi cukiság” lesz.
Ahogy a Labubunál, itt is az unboxing-élmény teszi az egészet izgalmassá. Az igazi nosztalgia- és meglepetésfaktor sok felnőttet rávesz arra, hogy vegyen egyet — csak mert „úgy volt hangulatom” vagy „vajon mit kapok?”. És ha egyszer elkezded… nos, az első babánál ritkán áll meg a gyűjtés.
A közösségi média itt is hatalmas katalizátor volt — TikTok-videók, unboxing, trend-hashtagek — így a Sonny Angel nemcsak egy babasorozat lett, hanem egy szubkultúra.
És közben az egész zsákbamacska-élmény, a nosztalgia, az „én is gyerek vagyok még egy kicsit” érzése szórakozássá, gyűjtőszenvedéllyé, sőt státuszszimbólummá vált.
Brainrot – Amikor a mesterséges intelligencia hülyeségei diktálják a divatot
És ha már eljutottunk a plüssfigurákig és babákig, képzeld el, hogy valaki előkap egy olyan őrületes mémet, ami egyszerre groteszk, vicces, és teljesen értelmetlen.
Ez a Italian Brainrot, a 2025-ös internet egyik leggagyibb és legsikeresebb mém-őrülete.
A Brainrot lényege, hogy mesterséges intelligenciával generált, torz, hibrid lények– félállat, fél tárgy, fél étel – akikkel semmi sem stimmel, mégis valahogy működnek. A nevük olaszos, hangzásuk groteszk, a narráció abszurd — pont ez a bűvös keverék, ami millió fiatal varázsolt el.
TikTok-on, Instagramon, mém-oldalakon hónapok alatt elárasztották a feedeket: hirtelen mindenkinek a telefonján ott volt egy „Bombardiro Crocodilo” vagy „Ballerina Cappuccina” — és persze a hozzátartozó dal, narráció, rengő textúra, őrült kommentek, sőt nálunk még sminkötletek is!
Ez a jelenség nemcsak a vizuális ízlést állította fejre, hanem mintha azt mondta volna: „a hülyeség is lehet trend”. Az internet néha olyan szögből mutat valamit, amire nem számítottál — és ha elég sokszor látod, akkor hirtelen megszokod.
A Brainrot, a Sonny Angel vagy a Labubu mind ezzel az érzéssel él vissza: minél furább, minél népszerűbb, minél abszurdabb, annál gyorsabban jelenik meg a te fejedben is.
Ha tovább olvasnál még furcsa trendekről:


