Ennyiszer kellene nemi életet élnünk az életkorunk szerint

intimitás szexuális együttlét szex kutatás szexualitás
A több mint 70 országra kiterjedő kutatás átfogó képet mutat a különböző generációk szexuális szokásairól. Cikkünkből kiderül, milyen gyakran szexelnek a felnőttek 18 és 75 éves kor között.

A szex gyakran tabutémának számít, mégis mindenkit foglalkoztat. Egy új nemzetközi jelentés azonban végre konkrét számokkal világít rá arra, hogy a különböző generációk valójában hányszor élnek szexuális életet havonta. Mutatjuk a részleteket!

Kiderült, mennyiszer szexelnek havonta a különböző korosztályok
Kiderült, mennyiszer szexelnek havonta a különböző korosztályok
Forrás: Moment RF

Ennyiszer szexelnek a különböző generációk

A kutatást az Indiana Egyetem Kinsey Intézete készítette, a Feeld randialkalmazás több mint 3310 felhasználójának bevonásával. A résztvevők 71 országból érkeztek, életkoruk 18 és 75 év között mozgott, és mindannyian őszintén válaszoltak szexuális életükkel kapcsolatos kérdésekre.

A jelentés leglátványosabb megállapítása, hogy a Z generáció – vagyis a 18 és 27 év közötti fiatalok – havonta átlagosan három alkalommal szexelnek. 

Ez meglepően alacsony érték, különösen ahhoz képest, hogy a közvélekedés épp ennek a korosztálynak tulajdonít aktívabb szexuális életet.

A millenniumi generáció és az X generáció jóval magasabb számokat adott meg: ők átlagosan havi öt alkalmat jeleztek. A boomerek – vagyis az idősebb, 60 év feletti résztvevők – ugyanakkor szintén három alkalomról számoltak be, így a legfiatalabb és a legidősebb korosztály között ezen a téren nincs különbség.

Kevesebb szex, több felfedezés: a Z generáció meglepő mintázata

A kutatást vezető Dr. Justin Lehmiller szerint a Z generáció és a boomerek közötti hasonlóság fontos jelenségre mutat rá, ugyanis ezek a generációk szexelnek a legkevesebbet. Ennek egyik oka a párkapcsolati státusz eltérése: a Z generáció közel fele egyedülálló, míg a millenniumiak, az X generáció és a boomerek körében ez az arány jóval alacsonyabb, csupán nagyjából 20 százalék.

Bár a Z generáció ritkábban szexel, mégis ők számoltak be a legtöbb új szexuális preferenciáról. A fiatal válaszadók 55 százaléka állította, hogy a Feeldhez való csatlakozása óta új szexuális irányultságot vagy preferenciát fedezett fel – ez jóval magasabb arány, mint a millenniumiak (49 %), az X generáció (39 %) vagy a boomerek (33 %) esetében. 

A kutatók szerint ennek hátterében két dolog állhat. Egyrészt az idősebb generációknak több idejük volt már feltérképezni, mi okoz számukra örömet a szexben, így kevésbé valószínű, hogy új preferenciákat fedeznek fel. Másrészt a fiatal felnőttek ma nagyobb nyitottsággal és érdeklődéssel fordulnak a szexuális önfelfedezés felé, ami természetes módon növelheti az általuk felismert új irányultságok számát.

A modern világ a szexuális szokásokat is átírja

A jelentés készítői szerint a mostani eredmények fontos lépést jelentenek abban, hogy jobban megértsük, miként változik a szexualitás, a nemi identitás és a kapcsolati dinamikák a modern világban. Annak ellenére, hogy az emberek hajlamosak kategóriákba zárni a szexualitást, az valójában mindig is egy széles kontinuumon létezett, és ma gyorsabban fejlődik, mint valaha.

A Z generáció már nem kér a túlszexualizált tartalmakból

A friss kutatások szerint a Z generáció szemléletváltást hoz a film- és sorozatfogyasztásba is: a fiatalok egyre kevésbé kíváncsiak a túlságosan szexualizált tartalmakra, helyette a hiteles emberi kapcsolatok, a barátságok és a valós érzelmi történetek érdeklik őket. 

A Teens & Screens felmérése szerint a 10–24 évesek többsége inkább kerüli a túlzó erotikus jeleneteket, amelyeket fárasztónak és életszerűtlennek tartanak, és szívesebben választanak őszinte, realisztikus történeteket. A tendencia nemcsak a fiatalok médiaízlését mutatja meg, hanem azt is, hogy a zoomerek számára az intimitás sokkal inkább a hiteles kapcsolódásról szól, mintsem a felszínes szexuális tartalmakról.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.