fashion week miniszoknya ruha botrány
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A férfiak odáig vannak a miniszoknyába burkolt női lábakért. Hála Mary Quant divattervezőnek, az észveszejtő sikert és egyben kapitális felháborodást kiváltó ruhadarab örökre gyökeret vert a hölgyek gardróbszekrényében.

Szoknya születik

A csábítás eme trükkje azonban már régóta ismert. A miniszoknya története a letűnt századokon át egészen az őskorig nyúlik vissza. A divat örökös körforgásában, a szemérmesség és bujaság folytonos csatájában a miniszoknya mindig is jelen volt. Azt azonban senki sem hitte volna, hogy a XIX. század örömlányainak kedvence alig hetven év elteltével már a toplistás ruhadarabok közt szerepel majd. A diadalmenet 1955-ben indult, amikor az angol tervező, Mary Quant piacra dobra rövidke szoknyácskáit London elit negyedének Bazaaar nevű butikjában. Bár a divattervezőnőt francia kollégája, André Courreges megelőzte a miniszoknya tervével, elismerés híján mégis Mary Quantnak tulajdonítják a meglehetősen pajzán és provokatív elgondolást. A kritikus térdvonal megkurtításával kivívta az "erkölcsi apostolok" mérhetetlen utálatát. Míg a fiatalok körében futótűzként terjedt a mini-láz, kritikusai csak obszcén, közönséges rongyként emlegették. A sátáni munka és a förtelmes magamutogatás közt félúton elhelyezkedő miniszoknya ellen megindult a küzdelem. A mini ellenzői persze mindenképp véget akartak vetni a pucér combok mutogatásának. Mary Quant újítása azonban férfiak seregeit sodorta önkívületi állapotba, a hölgyek pedig odavoltak szexuális szabadságuk fitogtatásáért. "Valahogy boldoggá tette az embereket!"- mondta Mary Quant, miután a '60-as évek társadalmát gyakorlatilag a feje tetejére állította.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Sztárok akkor és most! Nézegess képeket!



Szupermodell falatnyi szoknyában

Az igazi népszerűséget Twiggy, a ma már divatikonnak számító szupermodell hozta meg a ruhadarabnak. A modell ugyanis az utcán is hordani kezdte a combot villantó darabokat. A miniszoknya ezután már megállíthatatlanul tört be Hollywoodba, a '70-es évek divatja pedig nem is szólt másról, csakis a miniről. Mit is lehetett volna tenni egy olyan hóbort ellen, melybe még maga az angol királynő is beleszeretett. Mary Quant arra sem volt rest, hogy kitüntetését is miniben vegye át. Ez nem csak akkoriban számított a protokoll durva megsértésének - ma is sokan visszatartanák tőle lélegzetüket egy jó darabig.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

A mini-maraton azóta is tart és persze rendületlenül virágzik is. A hetvennyolc éves Mary Quant pedig manapság vidéken él, hódolva kedvenc hobbijának: a kertészkedésnek. Miniszoknyát már csak különleges alkalmakkor vesz elő, hiszen évekkel korábban bevallotta, inkább nadrágot, pólót és dzsekit visel. Elnézve azonban a hollywoodi felhozatalt, sokszor javasolnánk mi is a tervező kedvenc nadrág-póló-dzseki összeállítását a sztároknak, mintsem a kurta apróságokat.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

A mini és a világsztárok

Jennifer Lopez rendkívül büszke homokóra alakjára. Szettjeit egy egész stáb állítja össze, ám a jelek szerint nem tévedhetetlenül. Egyik koncertje során például szűk kis szoknyája alól olyan részletek is kivillantak, melyeket jobb lett volna takargatni. Hiába védjegye és hiába költött rá millió dolláros biztosítást, bizony Jennifer Lopez popója és combja sem tökéletes. Az egykori Posh Spice is jobban átgondolhatná olykor outfitjét, hiszen hiába csont és bőr, ez még korántsem jelenti azt, hogy neki ne lehetne narancsbőre. Victoria pedig szeret miniszoknyában járkálni, így nem csoda, hogy kis titka is kiderült. A miniszoknyával persze nem csak a többgyermekes sztármamák baja gyűlt meg. A fiatal színésznőt, Mischa Bartont is már több ízben kapták lencsevégre igencsak élelmes fotósok meglehetősen előnytelen összeállításban. Valljuk be, a miniszoknya az utóbbi időben nem éppen Mischa legjobb cimborája.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.