Amikor nagyon meleg van, a tűz elem kerül túlsúlyba. Ha egyensúlyt akarsz teremteni, jó lehet ilyenkor a víz hűvösségével lehűteni magad, és a gyakorlásodban több figyelmet szentelni a víz elemnek és a testedben lévő víznek!

Szuper megoldás a SUP-jóga

Tűző napon azonban csak a SUP-jógát (a "stand up paddle" szavak kezdőbetűiből) ajánljuk, amely egy, már a Balatonon is hódító új őrület. A szárazföldet elhagyva a jógapózokat egy szörfdeszkán gyakorolják. A víz energiái, a nehezebben megteremtett egyensúly és a szabadság élménye a nyár egyik legnagyobb élvezete lehet, arról nem is beszélve, hogy utána egy alapos mártózás a tóban kihagyhatatlan.

Forrás: Thinkstock

Relaxálj!

Gyakran a forróság megterheli a testünket, és ólmos fáradságot érzünk. Egy napközbeni relaxáció a sivatagban egy pohár víz lehet. Végeztél már olyan relaxációt, amely egy nyugodt vizű tavat idéz? Ha a víz áramló minőségét szeretnéd átélni, gyakorolj vinyasa flow stílusú jógát! Ha pedig inkább a víz feloldó és elengedő minőségét választanád, a jin jóga segíthet neked!

A hűsítő légzés csodákat tesz!

A szanszkrit nevén sítali légzéshez helyezkedj egy kényelmes, keresztezett lábú ülésbe, behunyt szemmel, egyenes háttal. Belégzésre nyújtsd ki a nyelved, majd a nyelv két szélét csőszerűen felgördítve húzd vissza. Lélegezz ki az orron át, és végezd el ezt gyakorlatot néhányszor. Haladóbbak belégzés után légzéskinttartással, torokzárral fokozhatják a hatást.

Végezz csípőnyitásokat, hűsítő jógapózokat!

A testünkben a vízháztartás központja a medence, energetikai szempontból pedig a szakrális vagy szexcsakra (a keresztcsont magasságában található energiaközpont) felelős a testünkben lévő víz elemért. Azok a gyakorlatok, amelyek ezt a területet stimulálják, a csípőnyitások, fordított testhelyzetek és azok a gyakorlatok, amelyek a befogadást segítik.

Life.hu tipp

A hét ingyenes JógaKlikk videója egy ilyen, 30 perces csípőnyitó Vinyasa Flow jógagyakorlás, amit ITT ki is próbálhatsz!