Nem minden rossz, ami zsírnak látszik: különbséget kell tennünk „jó" és „rossz" zsírok között, vagyis a telítetlen és a telített zsírok között. Zsírra ugyanis szükségünk van – egyedül az a nem mindegy, melyiket választjuk.

Még a legszigorúbb diéta alatt sem szabad elhanyagolni a „jó", vagyis a telítetlen zsírsavakban gazdag élelmiszereket. Íme, 5 étel, amelynek fogyasztásával a legjobbat teheted a testednek.

1. Lazac
Ez a sovány, fehérjékben gazdag halféle tele van értékes omega-3 zsírsavakkal, amely rákmegelőző hatású, védi a szívet, és az agyműködésnek is jót tesz.

Forrás: Thinkstock


2. Napraforgómag
Salátára és önmagában nassolnivalónak is kiváló választás: nem csupán egészséges zsírsavakban, hanem magnéziumban és fehérjében is rendkívül gazdag.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Handmadepictures


3. Olívabogyó
7 olajbogyó mindössze 28 kalóriát tartalmaz, miközben értékes telítetlen zsírsavakhoz juttatod a szervezeted.

Forrás: AFP


4. Vaj
Bár kalóriadús és zsírban gazdag, mégis érdemes beépíteni az étrendedbe a rendkívül egészséges vajat. A mennyiségre azonban ügyelj: egy evőkanálnyi bőven elég a szendvicsedre!

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Yelenayemchuk


5. Tojás
Hacsak nincs magas vérnyomásod, bátran iktasd be az étrendedbe! Kutatások szerint a sárgája tartalmazza a legtöbb omega-3 zsírsavat.

Forrás: Thinkstock