Nem feltétlenül kell az ünnepek alatt sem cukorral és liszttel tömni magunkat. Az év eleji bűntudatot és a pluszkilókat is bátran el lehet felejteni, éppen csak oda kell figyelni egy kicsit karácsonykor is, hogy miből és mennyit eszünk. Az alternatív megoldásokról Schobert Norbit kérdeztük.  

"Amitől leginkább hízunk karácsonykor, azok a cukrozott ételek és a liszt, amelyek megemelik a vércukorszintet, és rengeteg inzulint termelnek. Ráadásul nem tudják kielégíteni az emberek éhségérzetét, így csak egyre többet esznek ezekből.Az ünnepek alatt 5-6 kilót is könnyedén magunkra szedhetünk egy ilyen étrenddel – kezdte Norbi a sokkoló adatokkal, majd azt is elárulta, hogy egyáltalán nincs szó arról, hogy le kellene mondani az ünnepi falatokról, csupán ezt a két adalékanyagot, a cukrot és a lisztet kell mérsékelni a karácsonyi menüben.

Amitől leginkább hízunk karácsonykor, azok a cukrozott ételek és a lisztForrás: Thinkstock

"Mi arra törekedtünk Rékával, hogy a karácsonyt is teljes értékű élménnyé tudjuk tenni úgy, hogy az ne járjon lemondásokkal. Idén például 5-féle ízben készítettük el a cukormentes szaloncukrokat, amelyekben kizárólag természetes édesítőszerek vannak. De a hazai kedvencről, a bejgliről sem kell lemondaniuk azoknak, akik az egészségtudatos étkezés hívei. Az általunk piacra dobott sütemények 60 százalékban tartalmazzák a cukormentes mákos és diós tölteléket, és a tészta is nagyon különleges, ugyanis rostokkal és fehérjékkel dúsítottuk, ráadásul 60-70 százalékkal kevesebb szénhidrátot tartalmaz, mint a hagyományos bejgli."

Norbiék egyébként már nagyon készülnek a karácsonyra: a szenteste tálalt vacsorát, amit Rékával és Hampuk Zsolt séffel állítottak össze, már többször le is próbálták, így bátran ajánlják mindenkinek.

Schobert Norbi: Mi arra törekedtünk Rékával, hogy a karácsonyt is teljes értékű élménnyé tudjuk tenniForrás: Schobert Norbert

"Egy lélekmelegítővel kezdjük az estét, egy fantasztikus forralt borral. Ezután jöhet a növényi rostok hozzáadásával, szárított burgonyából készült krumplipüré, ami úgy laktat, hogy közben nem emeli a vércukorszintet, és 50 százalékkal kevesebb a szénhidráttartalma. Ehhez kacsacombot és káposztasalátát eszünk, majd jöhet a már említett bejgli. Ez a vacsora összesen 20 gramm szénhidrátot tartalmaz, és egy főre átszámítva nagyjából 1500 forintba kerül." 

Így értékelték Norbi termékeit

A GFK piackutató intézet egészséges életmódról és életmódváltásról készült felméréséből kiderült, hogy a Schobert Norbi termékeit fogyasztók érzik magukat a legsikeresebbnek a diétában. Az 1000 fős reprezentatív felmérés szerint ezeknek az élelmiszereknek a legfőbb előnyük a megkérdezettek szerint a csökkentett szénhidrát- és zsírtartalom, a magas rosttartalom, és az, hogy nem tartalmaznak hozzáadott cukrot.

A siker titkáról Schobert Norbit is megkérdeztük: "Először is 13 év munkája van ebben, azóta vannak jelen a piacon a termékeink, amelyekből ma már elképesztően széles választékunk van. A 330 termék között mindenki megtalálhatja a kedvenceit. A széles választék persze mit sem érne, ha nem lenne az a nagyon szigorú termékgyártási követelményrendszerünk, ami az általunk életre hívott élelmiszereket jellemzi."

13 év munkája van ebbenForrás: Zsigmond László/Life.hu

 

"Nálunk egy terméknek 50-80 százalékkal kevesebb a szénhidráttartalma a hagyományoshoz képest, míg a diabetikus és szénhidrátcsökkentett termékeknél ez mindössze 30 százalék. Ráadásul nem használunk semmilyen hozzáadott cukrot: se a fruktóz, se a kókuszvirágcukor nem megengedett nálunk. Ezenfelül nagyon alacsony a termékek glikémiás indexe is."

"A Szegedi Tudományegyetemen 3 éve elvégzett klinikai vizsgálatból kiderült, hogy a mi élelmiszereink 5-ször kevésbé emelik a vércukrot és 4-szer kevésbé fokozzák az inzulintermelést, ami nagyon nem mindegy az éhség gyakorisága, mértéke és a közérzet szempontjából. Ami még nagyon fontos, hogy ez nem egy egyszerű fogyókúraprogram, vagy egy kizárólag élelmiszerekkel foglalkozó márka, mi életmódként szolgáljuk ki az igényeket. Velünk nemcsak fogyni lehet, hanem az ideális súlyt meg is lehet tartani, és nemcsak a helyes étkezés, hanem a megfelelő testmozgás által."

Receptek

Forralt bor

1 üveg száraz minőségi vörös bor
1 üveg szénhidrátmentes szilvalé
fél evőkanál folyékony édesítő
fél marék feketebors
fél marák csillagánizs
fél marék egész fahéj
fél marék szegfűszeg
1 teljes narancs felkarikázva héjastul

Forralt borForrás: Thinkstock

Kacsacomb krumplipürével és salátával

A bőre alatt kitömködjük a kacsacombot házi füstölt szalonnával és fokhagymával. Ezután sózzuk, borsozzuk, majd sütőfóliában sütjük puhára, amiben kiválóan koncentrálódnak az ízek. Ha készen van, leszűrjük a zsírját. Egy részében elkészítjük a krumplit. Ehhez a zsírban hagymát dinsztelünk, majd hozzáadunk egy zacskó krumplipüréport, és 7 deci zsíros tejet. Végül kakukkfűvel ízesíthetjük. A maradék zsírban lilakáposztát dinsztelünk, amihez vörös áfonyát és egy kevés vörösbort is adhatunk.