Immuntuning őszre - gyümölcsök, amik beválnak

2015.09.08. 20:12

Lassan beköszönt a hideg idő, így nem árt, ha a szervezetedet is felkészíted a hűvös napokra. Tankolj fel vitaminokkal, rostokkal, ásványi anyagokkal - íme, négy őszi gyümölcs, amiket érdemes felvenned a napi falatoznivalók közé!

Áfonya

Ha ki kéne választani az egyik legsokoldalúbb, legfinomabb és leginkább vitamindús gyümölcsöket, az áfonya egészen biztosan ott lenne köztük. Szezonja júliustól szeptember végéig tart, így érdemes még kihasználni ezt a pár hetet. Az ára kicsit borsosabb, mint a többi őszi gyümölcsé, vitamintartalma viszont hihetetlenül magas, így akár télre lefagyasztani is érdemes belőle.

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

Nagyon magas antioxidáns-tartalma révén az áfonya jótékonyan hat a szív- és érrendszeri megbetegedések, az öregkori problémák, a cukorbetegség, a rák, a szürke hályog és az Alzheimer-kór kialakulása ellen. Erősíti az immunrendszert, leve kiváló a fertőzések ellen. Ráadásul szuper zsírbontóként működik: tanulmányok igazolják, hogy a benne található polifenolok nagy arányban képesek lebontani a szervezet zsírsejtjeit, és segítenek megakadályozni az újraképződésüket is. Egy reggeli zöld turmixba is tökéletes: adj 10 deka áfonyához 1 banánt, 1 pohár vizet, egy marék spenótlevelet, turmixold össze, és kész is az immunerősítő zöld turmix. Az áfonya rendszeres fogyasztása a memóriát is serkenti, ezért is jó ötlet ezt fogyasztani napindításkor. Ha pedig emésztési problémák gyötörnek, akkor is jó ötlet egy marék áfonya - ITT írtunk is róla, miért. 

Szőlő

Szeptember és október slágergyümölcse a szőlő, amiből érdemes napi 1-2 fürtöt elfogyasztanod, még akkor is, ha fogyókúrázol. Nemcsak finom és tökéletes nassolnivaló, de gyógyít, szépít és fiatalít is!

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

Magas rosttartalma révén a szőlő nagyon jót tesz az emésztésnek, a benne található rengeteg vitaminnak és ásványi anyagnak köszönhetően hatékony a rák és a szívbetegségek elleni harcban. Felturbózza az immunrendszert, a megfázás ellenszereként is működik, jó hatással van az izommunkára, és kiváló gyulladásgátló. A fogyókúrába is beilleszthető, mert bár tartalmaz gyümölcscukrot, mégis nagyon egészséges, ezért napi 1-2 fürt délelőtt igazi egészséges nassolnivaló. A szőlőnek ráadásul fiatalító hatása is van - ITT írtunk róla bővebben!

Körte

Nemrég kiderült, hogy ez a gyümölcs az egyik leghatékonyabb ellenszer a másnaposság ellen. Kutatók szerint egy-egy iszogatós este előtt érdemes megenni egy körtét, a benne lévő enzimek és hatóanyagok ugyanis kiválóan segítik az alkohol lebontását. De ez csak egy a sok-sok ok közül, amiért érdemes körtét enned ősszel!

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

C-vitaminban és rostban gazdag gyümölcs a körte, fogyasztása nagyon jótékonyan hat a belek működésére, a reumatikus fájdalmakra, légúti panaszokra, de érdemes depressziós időszakban is fogyasztani belőle. Ízületi gyulladásokra és kimerültség ellen is kiváló. 

Alma

Nagyszüleink még úgy tartották, hogy napi 1 alma az orvost garantáltan távol tartja. Igazuk is volt, az almánál kevés egészségesebb gyümölcs létezik!

Forrás: Thinkstock

Miért jó?

Az almában találhatóak A- és B-vitaminok, illetve C-vitamin. A benne lévő ásványi anyagoknak köszönhetően remekül hat az emésztésre, rosttartalma is magas. Immunerősítő, ez többek között kálium-, kalcium-, cink- és jódtartalmának köszönhető. Természetes zsírégető hatása is van, így a fogyókúrázóknak érdemes akár saláta vagy facsart almalé formájában beiktatniuk az étrendjükbe. Ezek mellett az alma segít számtalan krónikus betegség, például az asztma és a szívproblémák megelőzésében. Sőt, a héját is érdemes elfogyasztanod, mert tele van antioxidánssal, ráadásul rost- és vitamintartalma is magasabb, mint az alma húsának.

Támogatott tartalom

almakörtegyümölcsegészséges életmódáfonyaszőlő