A frissen közzétett tervezet tartalmazza a legfontosabb dátumokat a tanévkezdéstől az érettségikig, a szünetek időpontjaitól a központi felvételi vizsgákig. A Belügyminisztérium június 7-ig várja a véleményeket a 2025/2026-os tanév rendjéről.

Forrás: Shutterstock
2025/2026-os tanév rendje: szünetek, vizsgák, felvételik
A tanév 2025. szeptember 1-jén, hétfőn indul és 2026. június 19-én, pénteken ér véget, összesen 181 tanítási nappal. A végzős középiskolások április 30-án, a két évfolyamos szakiskolák tanulói május 29-én búcsúznak el a tanévtől. Az első félév január 16-ig tart, az iskoláknak január 23-ig kell értesíteniük a tanulókat a félévi eredményekről.
A tanévben három nagyobb szünet szerepel:
- Őszi szünet: október 23. és november 2. között
- Téli szünet: december 20. és január 3. között
- Tavaszi szünet: április 2. és április 12. között
Újdonságként a a gimnáziumok és szakgimnáziumok 9–11. évfolyamán május 4–8. között digitális munkarendben, tantermen kívül zajlik a tanítás – az igazgató által meghatározott módon.
Az őszi írásbeli érettségi október 10–27. között zajlanak. Az emelt szintű szóbeli vizsgák november 6–10., a középszintűek november 17–21. között lesznek.
A középiskolai felvételikre december 1-ig lehet jelentkezni, az írásbeli vizsgák 2026. január 24-én, a pótló írásbeli február 3-án lesz. A szóbeli vizsgákra március 2–19. között kerül sor, a jelentkezés határideje február 19.
Kompetenciamérés, érettségi – a tanév második fele sem lesz eseménytelen
Az általános iskolai beiratkozás április 23–24-én történik, a tavaszi írásbeli érettségi május 4–22. között zajlik. A szóbelik emelt szinten június 1–9., középszinten június 15. és július 1. között lesznek.
A 4–11. évfolyamos tanulók országos kompetenciaméréseken vesznek részt március 23. és május 29. között. Az alsó tagozatosok sem maradnak ki: október 10-ig a pedagógusoknak fel kell mérniük, hogy az 1–2. évfolyamon kik igényelnek kiemelt fejlesztést. Az érintett tanulókról október 22-ig kell jelenteni, a diagnosztikus vizsgálatok határideje december 5.


