privát séf gasztronómia Gourmet Fesztivál Marton Adrienn
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Nincsen Gourmet Fesztivál eső nélkül... Ez a mondás az éves hagyományokon alapulva idén szerencsére majdnem megdőlt, hiszen a négy napból három szikrázó napsütéssel telt. Mivel tavaly mindössze egy napra látogattam ki, így idén megfogadtam magamnak, hogy csütörtöktől vasárnapig ''odaköltözöm'' a Millenáris szívébe. Örülök, hogy így tettem, hisz rengeteg kiállító ételkülönlegességét megkóstolhattam. Következzék az én élménybeszámolóm a hazai gasztronómia egyik meghatározó eseményéről, a teljesség igénye nélkül.

Az első nap pont egy ebédről érkeztem, így inkább a könnyedebb ételeket kerestem a standoknál. Nagyon ajánlották a kimcshit fogassal a KIOSK-nál. Pont azt adta, amire vágytam. Könnyű, citrusos ízélmény, amelyből bármennyit meg tudtam volna enni... Az elkövetkezendő 3 napban a többi finomságot is kipróbáltam az étterem pultjánál. Főételként a mangalicabaót, míg könnyed, de karakteres desszertként az epres sajttortát.

Mangalicabao, epres sajttorta és kimcshi - KIOSK Forrás: Marton Adrienn

Ahogy a kiállítók között sétálgattam, összefutottam egyik kedves barátommal és példaképemmel, Sárközi Ákossal, a Borkonyha Michelin-csillagos séfjével, aki gyorsan meginvitált az étterem standjához. A menüjükön Préselt mangalicacsülök savanyított hagymákkal, wokos kuszkuszsaláta marhasülttel és eperkavics szerepelt.

Megmondom őszintén, a csülöktől idegenkedtem a legjobban, de hihetetlenül kreatívan tálalták, az pedig, ahogy a mangalicahús íze keveredett egy kis pisztáciával, tormával, egészen különleges ízélmény volt. Aki ismer, az tudja, hogy a szívemnek mindig az ázsiai ízek a legkedvesebbek, így nálam a kuszkuszsaláta nyert.

Préselt mangalicacsülök savanyított hagymákkal, eperkavics és wokos kuszkuszsaláta marhasülttel - Borkonyha Forrás: Marton Adrienn

Csütörtökön már nem fért belénk több finomság, így egy pohár bor társaságában élveztük a csodálatos naplementét.

A másnap sem telt másképp, és ott folytattuk a gasztrotúrát, ahol előző este abbahagytuk.
A férjem, Edvin orosz-ukrán származása miatt természetesen meglátogattuk az Arany Kaviár standját. Állítom, hogy az ország legfinomabb pelmenyijét kaptuk ott mangalicahússal és lilakáposztával. Ám ami minket is nagyon meglepett, az a desszertjük volt: vodkás-epres nyalóka. Igen, jól hallották! Hihetetlenül izgalmas. Mind tálalásban, mind ízben. A gyermekkoromat idéző roppanós cukorka a tetején pedig már-már álomszerűnek tűnt.

Pelmenyi mangalicahússal és lilakáposztával, vodkás-epres nyalóka - Arany Kaviár Forrás: Marton Adrienn

Szombat este szerencsére nem ért minket váratlanul a vihar, így felkészülten esőkabátban és egy pokróccal folytattuk kulináris kalandozásunkat.

Az eső miatti nagy izgalomban megéheztünk. Így megkóstoltuk a Larus étterem ''cigánypecsenyéjét''. Mivel inkább csak tesztelni akartuk az ételeket, így Edvinnel egy adagot közösen rendeltünk. Aztán az elkövetkezendő 15 percben még négyet elfogyasztottunk belőle, annyira ízlett. Viszont mindenképp említést kell tennem a rákfogásukról, amit kardamomos ananásszal és vuzus olívakrémmel tálaltak.

Cigánypecsenye, Rák kardamomos ananásszal és vuzus olívakrémmel - Larus étterem Forrás: Marton Adrienn

Amikor eljutottunk a Trattoria Pomo D'oróhoz, már nem voltunk éhesek, de azért kipróbáltuk a burratát sajtmousse datterino paradicsomszósszal, tavaszi zöldségekkel, grissinivel. Hát igen, ami olasz, az olasz. Az mindig jólesik, mindig friss és ízletes.

A Bábel étterem tojásos galuskája is maradandó emléket hagyott maga után.
Kedves számomra a grúz konyha is, így megkóstoltam az Aragvi grúz étterem fűszeres dióval ízesített padlizsánját, amit gránátalmával a tetején kínáltak.

Burrata - Trattoria Pomo D'oro, brassói BBQ-szósszal - Costes Downtown, fűszeres dióval ízesített padlizsán - Aragvi grúz étterem, tojásos galuska - Bábel étterem Forrás: Marton Adrienn

Vasárnap reggel a férjem már nem volt olyan lelkes, mert azt mondta, ő 3 napig most már biztos nem fog semmit enni, annyira tele van... Ehhez képest meggyőztem, és végül mégiscsak kilátogattunk.
A Kollázs standjánál kecsegtető volt a menü, így megkóstoltuk a mangalicacsászárjukat, véres hurkával és zöldborsóval. Véresnek és zsírosnak hangzik, mégis, amikor megkaptuk az ételt, elállt a szavunk. Magáért beszélt ez az ízkombináció.

Spárga tavaszi zöldborsóval, marinált gombával, édesvízi pisztránggal vagy faszénen grillezett mangalicatarja házi galuskával, tojásos lecsóval, kolbászchipsszel. Ez volt az EMILE kínálata... Nem sokáig bizonytalankodtunk Edvinnel. Ő a ''férfiasabb menüt" választotta, míg én a könnyedebbet, a pisztrángot.

Spárga tavaszi zöldborsóval, marinált gombával, édesvízi pisztránggal és faszénen grillezett mangalicatarja házi galuskával, tojásos lecsóval, kolbászchipsszel - EMILE, mangalicacsászár - Kollázs Forrás: Marton Adrienn

Köszönjük, Gourmet Fesztivál, ezt a sok színes, ízes, látványos finomságot és azt, hogy megmutattad nekünk, hogy Magyarország igenis jelen van Európa színes gasztronómiai palettáján! Jövőre is ott leszünk, ha esik, ha fúj. Akár fürdőruhában, akár gumicsizmában!

Így kell igazán jó BBQ-t készítenihttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170524-marton-adrienn-igy-kell-igazan-jo-bbq-t-kesziteni.htmlAmikor Amerikában éltünk, sokszor kaptunk meghívást grillpartikra. Az egyik ilyen alkalommal ismerkedtem meg a barbecue fogalmával, amiről előtte teljesen más elképzelésem volt. A házigazda sokat mesélt arról mennyi munka és idő van egy-egy ilyen eljárással készült húsban, hiszen ez nem más, mint alacsony hőfokon történő sütés, lassan, hosszú órákon keresztül. Aznap este megkóstoltam az így készült marhaoldalast, ami felejthetetlen ízélményt hagyott maga után. Időközben pár éve hazánkat is elérte a 'füstön sütés szele', így nem volt kérdés, hogy megkóstolom a helyi BBQ-helyek különleges kínálatát. Privát séf--Debrecen, a hazai gasztronómia fellegvárahttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170511-debrecen-a-gasztrokulturalis-fellegvar.htmlDebreceni kolbász, mézeskalács, töltött káposzta, szürkemarha-gulyás. Ha a város jut eszünkbe, rögvest csupa-csupa finomságot társítunk hozzá, így nem meglepő, hogy a legautentikusabb magyar konyha otthonának is szokták nevezni. A családdal mi is meglátogattuk a várost, ahol bizony végigkóstoltuk az összes helyi ételkülönlegességet. Privát séfOrigoLátogatóban a lajosmizsei szamócaföldekenhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170511-marton-adrienn-es-edvin-marton-a-lajosmizsei-szamocafoldeken.htmlElérkezett az eperszezon, így én is útra keltem, és egy igazi, magyar eper-, pontosabban szamócaföldet látogattam meg Lajosmizsén. De mi is a különbség az eper és a szamóca között? Privát séfOrigoTunéziai gasztrokalandok Marton Adrienn-nelhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170303-marton-adrienn-tuneziaban-edessegeket-kostolt.htmlTunéziai utazásom alkalmából a keleti ízek teljes tárházát volt szerencsém kipróbálni. A konyhájuk igazán közel áll hozzám, hiszen szeretem a különleges fűszerezésű ételeket. Azonban a szívemet bizony a desszertek rabolták el igazán... Privát séf--Olasz finomságok Gradóbanhttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170328-olasz-finomsagok-gradoban-marton-adrienn-szemevel.htmlPár évvel ezelőtt a családommal Olaszországban, Gradóban jártunk. Ez a csodálatos kisváros, Észak-Olaszország keleti csücskében, a Trieszti-öbölben, az Adriai-tenger partján fekszik, és méltán híres a fürdőhelyeiről, meg persze az ételeiről, így természetesen ez az utazásunk is egy kulináris körutazássá vált... Privát séf--Marton Adrienn argentin gasztrokalandjaihttp://www.life.hu/sztarszerzok/privat-sef/20170207-marton-adrienn-argentinaban-kostolta-a-steaket.htmlArgentínában egy nyaralásunk alkalmával volt szerencsénk megkóstolni a helyi ételkülönlegességeket. Az argentin konyhában a húst hússal elve érvényesül, és szinte nincs olyan étkezés, ahol ne kerülne egy kis marhahús valamilyen feldolgozott formában az asztalra. Az biztos, hogy nagyon értenek a húsokhoz, így nem véletlen, hogy életem legfinomabb steakjét is egy argentin származású séf készítette el nekünk. Privát séfThinkstock