Télen gyakrabban választunk kiadósabb, zsírosabb ételeket és az édességet sem vetjük meg. Összegyűjtöttünk 3+1 tuti tippet, hogy fitt és egészséges legyél ebben az időszakban is.

Télen gyakran bezárkózunk, magunkba fordulunk. Étkezésünk megváltozik és a hizlalóbb, zsíros ételeket részesítjük előnyben. Érdemes azonban a zöldségeket és a gyümölcsöket naponta fogyasztanunk. Ha betartod Kiss-Tóth Bernadett, a NESTLÉ dietetikusának tanácsait, nem kell bajlódnod a plusz kilókkal a tavasz közeledtével. 

Forrás: Thinkstock

1. Fogyassz friss zöldségeket és gyümölcsöket!
Nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a zöldség- és gyümölcsbevitel. Korábban a Life.hu is írt kilófaló téli zöldségekről, amelyeket érdemes fogyasztani. A salátákról sem szabad lemondanunk, mert testünk védelmi rendszerének működtetésében is kiemelkedően fontos. A banán kiváló energiaforrás és az agyműködést is serkenti. Ne ódzkodj a fagyasztott termékektől sem, mert ezek képesek megőrizni vitamin- és ásványianyag-tartalmuk nagyját, így hozzájárulhatnak a napi szükséges vitaminbevitel biztosításához.

2. Használj savanyút!
Tipikus téli étel a töltött vagy a székelykáposzta. Az ezekhez szükséges savanyú káposzta fogyasztása is ajánlott, hiszen különösen magas a C-vitamin-tartalma, de mint minden esetben, itt sem érdemes túlzásba esni, hiszen számolni kell a sótartalmával, ami túlzott mennyiségben fogyasztva kedvezőtlen hatású lehet felnőttnek és gyereknek egyaránt. 

3. Hideg ellen meleg ital
A hideg téli napokon nem vágyunk semmi másra, mint egy forró és finom teára, kakaóra vagy kávéra.

Forrás: Thinkstock

A szakértő hozzátette: ha csipkebogyó- vagy zöld teára esik a választásunk, megfelelően elkészítve, jelentős mennyiségű C-vitamint juttathatunk a szervezetünkbe, egy pohár kakaó elfogyasztása pedig a napi kalciumbevitelhez járul hozzá.

+1. Ne felejts el mértéket tartani!
Mindig reggelizz, és sose edd túl magad! Korábban mi is megosztottuk a három kedvenc reggelinket. „Ha a napunk egy kiegyensúlyozott reggelivel kezdődik, amely élelmi rostokban, gyümölcsökben gazdag, tegyünk teljes értékű gabonapelyhet, tejet és teljes kiőrlésű lisztből készült péksüteményt az asztalra!" – árulta el a dietetikus.