Megfelelő emésztés nélkül nincs sikeres fogyókúra, ezt pedig nem árt észben tartani. Keveset eszel, de mégsem tudod ledobni a pluszkilókat? Gondold át újra, hol lehet a hiba - törekedj arra, hogy az emésztésed megfelelő legyen. Íme néhány hasznos tipp, amik segíthetnek!

Az emésztőrendszer problémái sok ember életét megkeserítik, egyre nagyobb az IBS-betegséggel küzdők száma, de a hasmenés, gyomorégés, puffadás is sokaknál szinte mindennapos jelenség. Márpedig a rossz emésztés az egész szervezetre káros hatással van, érdemes tehát odafigyelni arra, hogy milyen természetes módszerekkel szabadulhatsz meg a kellemetlen tünetektől.

Forrás: Thinkstock

Rágni, rágni, rágni

Az első, amire érdemes tudatosan figyelned, az az, hogy az emésztés a szájban kezdődik, vagyis amit eszel, azt nagyon alaposan meg kell rágnod, mert így az emésztőrendszerednek legalább erre nem lesz már gondja. De az sem mindegy, mit teszel a szádba, ezért igyekezz természetes élelmiszereket fogyasztani és kerülni a különféle agyonsózott vagy agyoncukrozott műételeket.

A jó baktériumok fontosak

Törekedj arra is, hogy minél több erjesztett ételt fogyassz, amiben jó baktériumok találhatóak, ezek ugyanis segítenek helyreállítani a bélflórát. Jó választás a savanyú káposzta vagy a kefir, továbbá a Koreából származó kimchi nevű zöldség, illetve a kombucha, más néven teagomba. Próbáld a májadat is kímélni, fogyassz sok répát, céklát, leveles zöldségeket, igyál frissen facsart gyümölcslevet. Általánosságban is figyelj oda arra, hogy eleget igyál, elsősorban vizet, amibe almaecetet vagy egy kis friss citromlevet is önthetsz! Ne feledkezz meg a probiotikumokról sem, hiszen ezekben is számos, a szervezet számára hasznos baktérium található. 

Csökkentsd a stresszt!

Fontos, hogy kerüld a stresszt, az ugyanis negatívan hat az emésztésre. Sajátíts el valamilyen relaxációs technikát, járj jógázni vagy csak sétálj egy nagyot egy nehéz nap végén.

Forrás: Thinkstock

Viszlát, méreganyagok!

Időnkét méregtelenítésre is szüksége lehet a szervezetnek. Fogyassz aloe vera-levet, mert az jótékonyan befolyásolj az emésztést. Gondoskodj a szervezet glutamin-utánpótlásáról is, ennek ugyanis gyulladáscsökkentő hatása van, emellett segíti a bélfal regenerálódását is. Glutaminhoz táplálék-kiegészítő formájában is hozzájuthatsz, de a húsban, halban, tojásban, tejtermékekben, spenótban, petrezselyemben vagy a friss zöldséglevekben is megtalálható.

Figyelj magadra!

Utolsó jó tanácsként érdemes figyelni a test jelzéseit, és a különféle trendek ész nélküli követése helyett arra figyelj, hogy a te szervezeted mire hogyan reagál. Ha a fenti néhány pontot megpróbálod követni, hamarosan látványos javulást fogsz észlelni magadon és az emésztéseden, nem mellesleg az is előfordulhat, hogy a felesleges kilók is leolvadnak rólad!

Fotó: Hámori Zsófia/Life.hu
Mit mond a szakértő?

Ihász Katalin dietetikust, a Life.hu szakértőjét az emésztés javításáról kérdeztük. ,,Az emésztőrendszer helyreállítása érdekében a legfontosabb a gyakori, kis mennyiségű, kímélő ételek fogyasztása. Egy étkezés alkalmával kisebb adagok, zsírmentes, hozzáadott cukor mentes táplálék fogyasztása javasolt, ám ha valakinek így sem javul az állapota, érdemes szakemberhez fordulni."