Így kommunikálj a Z-generációval, hogy ne „görgessen” túl rajtad


Veterán, baby boomer, X, Y, Z és alfa – ezeket a generációs megjelöléseket és a hozzájuk tartozó korszakokat már egyre többen ismerik. Az utóbbi években a Z-generáció tagjaira vonatkozott a legtöbb kutatás és statisztika, így őket már elég jól ismerjük. De vajon azt is tudjuk, hogyan kommunikáljunk velük? Az alábbi tippekkel ebben próbálunk segíteni!

A Z-generáció kommunikációja merőben eltérő trendeket mutat, mint a korábbi generációké. Akár azt is mondhatjuk, hogy az online-kor gyermekei már a rohanó világhoz alkalmazkodtak, ezért egyre kevésbé alkalmasak arra, hogy hosszú beszélgetéseket és érveléseket hallgassanak végig. Az is ténykérdés, hogy az újabb generációknak (alfa, Z, Y) már egy sokkal szabadabb világ jutott, amelyben egészen máshogy viszonyulnak a szabályokhoz, elvekhez és kötöttségekhez, amelyeket a korábbi nemzedékek még nagyon is komolyan vettek. Mindez a velük való kommunikáció szempontjából is kulcsfontosságú. Íme néhány tanács, hogyan kommunikálj egy Z-generációssal!
A kommunikáció a fiatalokkal sosem volt könnyű, de régebben az alá-fölé rendeltség még meghatározta a fiatalabbak és idősek közötti párbeszédet. A Z-generáció tagjai már kevésbé hajlamosak pusztán a kor, vagy az abból fakadó bölcsesség miatt adni a másik véleményére. Éppen ezért nagyon fontos, hogy próbálj velük partneri kapcsolatot létesíteni, ne pedig megmondani neki, hogy mit csináljanak – mindezt pedig a nagyobb tapasztalatoddal alátámasztani. Ha mégis így teszel, akkor könnyen lehet, hogy éppen ellentétes hatást váltasz majd ki.
A hosszú monológok ideje lejárt. Ha belegondolsz, hogy a Z-generációsok egy üzenetre is mindössze 8 másodpercig hajlamosak figyelni, akkor beláthatod, hogy ha hosszú percekig csak te beszélsz, és nem hallgatod meg a mondanivalójukat, akkor fejben teljesen kikapcsolnak. A legjobb, ha az őket érintő dolgokban kikéred a véleményüket, és nemcsak a saját véleményedet próbálod rájuk erőltetni.
A Z-generációsoknak is szüksége van szabályokra, de a kereteket nagyon világosan és egyértelműen kell felvázolni, mert ez a korosztály hajlamos mindent megkérdőjelezni, amit nem fektettél le előre.
Ahogy korábban is említettük, a hosszan tartó figyelem kiharcolása valódi kihívás a Z-generációsok esetében. Ezt leginkább úgy érheted el, ha bevonod őket a beszélgetésbe és kihívásokkal, pozitív következményekkel teszed érdekessé számukra az adott témát, rávilágítva, hogy milyen érdekei fűződhetnek ahhoz, hogy figyeljenek rád.
Ennek a generációnak az igazságérzete óriási, ezért ha úgy érzik, hogy csorba esett rajta, akkor teljesen elveszítheted őket. Az ő elképzelésük már úgy formálódott, hogy mindenki egyenlő és mindenkinek mindent lehet, ezért ha ezt korlátozod, akkor „jaj neked”.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.