Bármit, csak ezt ne (még egyszer): a 2. évad inkább hasonlít egy situationshipre, mint egy komoly kapcsolatra – Kritika


Volt benne potenciál, voltak könnyfakasztó pillanatok, és volt benne… túl sok minden más is. A Netflix Bármit, csak ezt ne 2. évadáról (Nobody wants this 2) ezúttal tényleg mindent el lehet mondani – csak azt nem, hogy jó lett.

Van az a sorozat, amit az első évad után még lelkesen ajánlasz a barátaidnak, de a másodikra már csak annyit mondasz: „Hát… nézd meg, ha nagyon nincs mit csinálnod.” Pont ilyen lett a Bármit, csak ezt ne második etapja. A Netflix saját gyártású dramedyje az első idényben még sziporkázott a társadalmi kérdésekkel, szellemes dialógusokkal és karakterdrámával, de mostanra mintha maga sem tudná, mit akar elmondani.
Pedig az indulás tényleg ígéretes volt. Joanne zsidó hitre térésének története elsőre mélyebb rétegeket ígért: identitáskeresés, vallási határok, családi nyomás – minden adott volt egy erős folytatáshoz. Aztán valahogy minden a „betér-e, nem tér-e” dilemmára redukálódott, amit a kelleténél többször is átrágtak.
Közben ott van a másik szál, Joanne nővére, a mindig kicsit neurotikus, de szerethető karakter, aki végre talán összejön Sashával – vagy mégsem? A kérdés az évad végéig húzódik, és annyiszor kapunk „majdnem” pillanatokat, hogy a végére inkább az ember egy jó kis szakítást kíván, csak történjen már valami. Bár ezeket meg is kapjuk, de a hiányérzet akkor sem múlik el.
A Bármit, csak ezt ne 2. évadának legnagyobb hibája, hogy semmit nem mer lezárni. Mintha a készítők tudnák, hogy már berendelték a harmadik évadot, ezért inkább lassítanak. Minden konfliktust elhúznak, minden katarzist elodáznak. Az epizódok úgy nyúlnak, mint egy túlhevített mozzarella: rugalmas, de már nem túl ízletes.
Viszont ha valamit a sorozat még mindig tud, az a párkapcsolati dinamika.
Az a fajta feszültség, amitől a néző egyszerre érzi magát kínosan és meghatottan. Morgan kapcsolati válsága például kifejezetten erős szál. Az, hogy nem tud kötődni, majd a terapeutája sodorja bele egy tündérmesébe, ami végül többet árul el róla, mint bármely korábbi szerelme.

Sasha és párja házassága pedig szinte tankönyvi példája a „gyerek miatt összeházasodunk, majd lesz valahogy” típusú kapcsolatoknak. Nem hollywoodi idill, hanem a valóság: fáradt arcok, érzelmek és egy gyerek, aki minden vitát idő előtt lezár. Ebben a részben tényleg ott van a sorozat lelke – kár, hogy csak pillanatokra látjuk.
A Bármit, csak ezt ne egyik legerősebb pontja, hogy nem cukormázzal leöntött, tökéletes szerelmeket mutat, hanem azt a kusza, modern valóságot, amiben a legtöbben élünk.

A sorozat egyik legnagyobb problémája, hogy egyszerre akar társadalmi dráma lenni, vallási szatíra és romantikus vígjáték – de egyik sem sikerül igazán. A zsidóság köré épülő szál rengeteg lehetőséget kínált volna mély, őszinte párbeszédekre, de inkább elvész a sztereotípiák és a felesleges poénkodás között.
Néha mintha maga a sorozat is azt üzenné: „nem tudjuk, miről beszélünk, de legalább próbálunk viccesek lenni.”
Ezzel szemben a párkapcsolati és családi jelenetek a realitás talaján maradnak, ami megmenti az évadot attól, hogy teljesen széthulljon. A néző még akkor is talál benne valamit, amire rá tud kapcsolódni, ha közben már a telefonját görgeti.
Látszik, hogy a Netflix hosszú távra tervez, hisz a harmadik évad már be van rendelve, így a mostani inkább egy nagy átvezetés lett.
A gond csak az, hogy egy sorozat akkor működik, ha van lendülete és ez most fájdalmasan hiányzott. A karakterek ugyanazokat a köröket futják, mint tavaly, csak lassabban és kevesebb szikrával.
Egyes jelenetek még mindig eltalálják a néző szívét, de az összkép inkább fáradt, mint drámai. Ha ez egy valóságshow lenne, a hétköznapi kapcsolati válságokról, akkor tapsolnánk, de mint fikció, sajnos nem tud elég újat mutatni.
A Bármit, csak ezt ne 2. évada olyan, mint egy baráti beszélgetés, ami már harmadjára zajlik le ugyanabban a témában: kellemes, de nem biztos, hogy szükség volt rá.
Hiába szeretjük a karaktereket, a sztorinak is ideje lenne felnőni és végre kimondani, amit minden néző érez: bármit, csak ezt – még egyszer így – ne.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.