A futás hónapja után a július a gyümölcsevés próbája lesz, a kihívás évének következő megmérettetése ugyanis arról szól, hogy mindennap együnk gyümölcsöt. 

Nem is találhattunk volna erre megfelelőbb hónapot a júliusnál, amikor rengeteg szezonális gyümölcsöt ehetünk. Igaz, hogy az eper szezonja szépen lassan elmúlt, de a cseresznye, a meggy, a málna, az őszi- és sárgabarack, a szeder, a ribizli, a ringló, a szilva, a sárga- és görögdinnye szezonja még mind-mind előttünk van.

Forrás: Dreamstime

Ezeknek a legtöbbjét már most is megtalálhatod a boltokban és a piacokon, habár van, amiből még csak importáru van, amit nem igazán javaslunk. Nyáron végre kihasználhatjuk, hogy kizárólag a hazai, szezonális termékeket fogyasszuk. 

Tipp!
A gyümölcs természetesen frissen, önmagában a legjobb, de egészséges finomságokat is készíthetsz belőle. A nagy melegben biztosan jólesik majd egy gyümölcsös fagyi vagy jégkrém. Tudd meg cikkünkből, hogyan készítheted el ezeket 5 perc alatt házilag.

Miért tarts velünk? 

A gyümölcsökről általánosságban elmondható, hogy rengeteg vitamint, ásványi anyagot, rostot, antioxidánst és vizet tartalmaznak. Így pedig erősítik az immunrendszert, hidratálják a bőrt, és lassítják az öregedését, segítik a méregtelenítést és az anyagcsere megfelelő működését, amivel elejét veheted az elhízásnak is. 

Forrás: giphy.com

Mikor fogyaszd? 

A rengeteg jótékony hatásuk miatt a gyümölcsök az egészséges táplálkozás fontos részét képezik. A természetes cukortartalmuktól sem kell megijedni, csak arra kell odafigyelni, hogy mikor fogyasztod el a napi mennyiséget. A legideálisabb, ha reggel vagy délelőtt eszel gyümölcsöt, este pedig inkább zöldséget fogyassz. 

Mondjátok el nekünk!
Tapasztalataitokról az esemény Facebook-oldalán tudtok beszámolni, ahova fotóitokat is várjuk. Az Instagramra a #lifekihívás és a #lifekihívásgyümölcs hashtaggel töltsétek fel fotóitokat.