Ahogy beköszönt az esős ősz, a hűvösebb idő és a kevesebb napsütés, már nem elég a rétegesebb öltözködés. Ha kivédenéd az állandó megfázást és társait, itt az ideje kicsit változtatni az életviteleden! Mutatunk néhány egyszerű, mégis nagyon hatékony praktikát, amelyekkel garantáltan megerősíted az immunrendszeredet!

Forrás: Thinkstock

Növeld a C-vitamin-bevitelt!

Az egy dolog, hogy mindennap fogyasztasz nyers zöldségeket és gyümölcsöket, de más dolog, hogy figyelni kell arra, hogy magas C-vitamin-tartalmú finomságok közül válogass. A barack és az áfonya még bőven kapható, de napi 1-2 alma is szuper megoldás. Facsarj mindennap egy citromot a reggeli pohár vizedbe, és válassz sötétzöld zöldségeket és savanyú káposztát! Ez utóbbi nemcsak szuperegészséges, de alig tartalmaz kalóriát!

Turbózd fel magad természetes immunerősítőkkel!

A fokhagyma, a zöld tea és még számtalan gyógytea szerepel azon a listán, ahol bőven válogathatsz a természetes immunerősítő szerek között. Kemikáliák helyett fogadd meg az ITT lévő tippjeinket, mert a népi bölcsességek sokszor jobban beválnak, mint mondjuk a gyógyszerek. 

Csodatévő magok

A dió erősíti a csontokat, széppé varázsolja a bőrt, megvéd a ráktól, és úgy tartják, napi egy marék távol tartja a szívbetegségeket. Eheted magában, szórhatod salátába vagy süteménybe, a lényeg, hogy ne hagyd ki az étrendedből - ITT fel is soroltunk 10 okot, amiért érdemes megszeretned! De a mandula és a mogyoró is számtalan olyan hatással rendelkezik, amelyek jót tesznek a szervezetnek, ezért ha a diót nem szereted, válogass a többiek közül!

Forrás: Thinkstock

Friss fűszerek

Jó, ha a hűvös idő kezdetével mindig van otthon gyömbér; nemcsak azért imádjuk, mert szuper zsírégető, hanem mert kiváló az emésztési és légúti megbetegedések esetén. Bármilyen teát iszol, reszelj bele egy kis gyömbért, ez nagyon jót tesz megfázás ellen! De attól még, hogy hűvösebb van, a klasszikus fűszernövényekről sem kell lemondanod, hiszen otthon, a lakásban is megmaradnak, csak tudni kell a trükköket - ezekről ITT olvashatsz! 

Alvás, pihenés

Biztosan már kívülről fújod, de nem lehet elégszer elmondani: a napi 7-8 óra alvás nagyon fontos, ha azt szeretnéd, hogy megfelelően kipihent legyél, és hogy a tested regenerálódhasson. Ellenkező esetben az alváshiány tényleg tönkreteheti az életedet! Próbálj ebből nem engedni, mert a tested úgyis jelezni fog, ha kevés neki a pihenés. Emellett iktass be pihentető perceket az életedbe, de megtanulhatsz meditálni is, ami szintén nagyon jótékonyan hat testre és lélekre egyaránt. 

Forrás: Thinkstock

Cukor helyett méz

Ősszel indul az igazi mézszezon; a méz nemcsak teába kiváló, de sütni is egészségesebb vele, mint a cukorral. És ha már a cukornál tartunk, itt az ideje, hogy csökkentsd a napi bevitelt, a túlzott fogyasztása ugyanis nemcsak nagyon hizlal, de diabéteszt és koleszterinkáoszt okoz a testedben. Ha úgy érzed, itt az idő, és ősszel, amikor egyébként is erősíteni kellene az immunrendszert, nem terheled tovább felesleges cukros ételekkel, ITT adtunk remek tippeket, hogyan szokj le róla. 

Iszogass!

Ha mindig küzdened kell azért, hogy eleget igyál, akkor biztosan unod, hogy télen-nyáron ez a téma. Pedig minden évszakban nagyon fontos a megfelelő hidratálás, egyrészt a megfelelő méregtelenítés, emésztés, másrészt a bőr szépsége miatt. A szénsavmentes víz még mindig az egyik legjobb választás, de a hideg időben az ízesítés nélküli gyógyteák is nagyon jólesnek. A csipkebogyótea nemcsak fogyókúrázóknak ajánlott, de porckopásra és felfázásra is kiváló, a borsmentatea nagyon jó orrdugulás ellen, és ha még nem ismered a machateát, itt az ideje a rendszeres fogyasztásának. 

Forrás: Thinkstock

Mozdulj ki!

Ahelyett, hogy a nyár vége miatt bánkódsz, keress olyan mozgásformákat, amiket tényleg élvezel, vagy térj vissza abban az edzőterembe, aminek június óta még a környékén sem jártál. Nyilván nem könnyű átvariálni a napirendedet, de mozogni igenis kell, pláne, ha a gyaloglás helyett autóval utazol vagy tömegközlekedsz mindenhova. A hétvége pedig legyen a természeté - az őszi erdőnél nincs is szebb látvány! ITT korábban összeszedtünk néhány szuper hazai túracélpontot. 

Ihász Katalin dietetikus
,,Ősszel érdemes elkezdeni a szervezet felkészítését a téli időszakra, amikor majd nehezebb lesz megoldani természetes alapanyagokból a megfelelő mennyiségű vitamin- és ásványianyag-bevitelt. Az ősszel termő gyümölcsökből, zöldségekből megerősíthetjük immunrendszerünket a fagyos hónapokra, persze arra figyelni kell, miből mennyit viszünk be a szervezetünkbe!"